Jak co roku, 3 lutego 2019 w Stanach Zjednoczonych odbywał się Super Bowl, w którego przerwie pokazano najdroższe i najlepsze reklamy tego roku (emisja 30 sekund reklamy kosztuje aż 5 mln dolarów!). Dla reklamodawców Super Bowl jest dużą szansą na sukces marketingowy i daje niemały zasięg. Super Bowl ma widownię ponad 100 milionów ludzi! Reklamodawcy starają się więc tworzyć nietuzinkowe, ciekawe spoty. Dlatego większość z nich dobrałam z tego wydarzenia.  

5.Coca-cola: “A Coke is a Coke”

Piąte miejsce otrzymuje ode mnie Coca-cola.

Cola stworzyła dobrą, animowaną reklamę swojego napoju. W reklamie Cola mówi, że smakuje dobrze tak samo, bez względu na to, kim jesteś, jak wyglądasz, w co wierzysz lub kogo kochasz. Głównym hasłem reklamy stało się zdanie #TogetherIsBeautiful.  Reklama przesyła ciepłe i przyjemne emocje, które wywołują radość i chęć do życia, a których teraz jest wokół nas za mało. Przez dobrotliwy i łagodny message, spot otrzymuje ode mnie piąte miejsce w rankingu najlepszych spotów reklamowy za 2019 rok.

 

4. Pepsi: Steve Carell, Lil Jon and Cardi B

Czwarte miejsce zdecydowałam się przyznać reklamie Pepsi.

Pepsi od zawsze konkuruje z Coca-Colą i jest już zmęczona byciem w cieniu głównego konkurenta. Dosłownie krzyczy na cały świat, że puszka Pepsi nie jest po prostu „w porządku”. Pepsi postanowiła pokazać wszystkim, że jest od tego  lepsza i nie jest po prostu “okay”. Wyprodukowali więc reklamę z takimi gwiazdami, jak: aktor Steve Carrell, raperka Cardi B i raper Lil Jon, które wyjaśniają, dlaczego ten napój zasługuje na coś więcej niż tylko “okay”. Dzięki popularnym i charyzmatycznym aktorom reklama wyszła zabawnie i hajpowo, a “Okrrrr” od Cardi B stało się symbolem Pepsi w tym sezonie.

Steve Carell, Lil Jon i Cardie B – to trzy doskonałe argumenty, aby wybrać Pepsi, więc przez dobry dobór aktorów i hype, spot otrzymuje czwarte miejsce w moim rankingu najlepszych spotów reklamowy za 2019 rok.

 

3.The Pure Experience | Michelob ULTRA Pure Gold

Trzecie miejsce przyznałam Michelob z ich nowym piwem “Ultra pure gold”.

Michelob Ultra promuje swój ekologiczny napój Pure Gold, i do reklamy zdecydowali się wykorzystać bardzo popularne zjawisko – ASMR (samoistna odpowiedź meridianów czuciowych). Marka zaangażowała Zoe Kravitz do zrobienia ASMR w naturze, aby doświadczyć piwa w nowy sposób. Zoe Kravitz bardzo dobrze zapanowała nad ASMR, a dodatkiem do tego stały jeszcze spektakularne ujęcia krajobrazów, które dobrze łączą się z naturalnymi i przyjemnymi dźwiękami. To w rezultacie dało niesamowity efekt. Dlatego spot otrzymuje trzecie miejsce w moim rankingu najlepszych spotów reklamowy za 2019 rok.

 

2. Planters | „Mr. Peanut is Always There in Crunch Time”

Na drugim miejscu umieściłam reklamę orzeszków “Planters”. Głównym bohaterem spotu jest szalony Pan Orzech (Mr Peanut), który w rytm muzyki Mötley Crüe narusza przepisy ruchu drogowego, aby uratować baseballistę Alexa Rodrigueza od złych przekąsek.

W reklamie wziął udział dodatkowo aktor Charlie Sheen. 

Reklama ma dynamikę i napięcie, które trzyma widza aż do końca, dlatego wg mnie zasługuje na drugie miejsce w rankingu najlepszych spotów reklamowy za 2019 rok.

 

1. Game of Thrones X Bud Light

Pierwsze miejsce zdecydowałam oddać kolaboracji piwa “Bud Light” i serialu “Game of Thrones”.

Reklama Bud Light jest kolaboracją promującą ostatni sezon  „Gry o tron” HBO. Bud jest powszechnie znany z kreatywnej reklamy, ale tutaj marka wyszła na nowy poziom, nawiązując współpracę z HBO i tworząc podwójną reklamę swojego lekkiego piwa i jednocześnie najnowszego (ostatniego!) sezonu kultowego serialu. Spot jest ciekawym i nietypowym połączeniem dwóch różnych firm, co w końcowym efekcie pozwoliło uzyskać ciekawy rezultat. Moim zdaniem zasługuje na pierwsze miejsce w rankingu najlepszych spotów reklamowych pierwszego półrocza 2019 roku.

 

Co myślisz o tych spotach reklamowych, który uważasz za najfajniejszy? I dlaczego on stał się twoim faworytem? 

Może znasz jeszcze jakieś dobre spoty reklamowe z 2019 roku, które są warte mojej uwagi? Podziel się nimi w komentarzach!