Reklama telewizyjna to połączenie treści, dźwięku, obrazu i dynamiki. I choć wydawać by się mogło, że telewizja ustąpiła miejsca Internetowi i obecnie nie ma już tak silnej pozycji, to nie do końca tak to wygląda. Umiejętne zestawienie wspomnianych wyżej elementów daje w efekcie wartościowy materiał, który intryguje i zapada w pamięć. Zatem, jak zawojować media reklamą telewizyjną?

Reklama w telewizji – dla kogo?

Reklama telewizyjna wiąże się z dużymi wydatkami przeznaczonymi na emisję spotu. Sam spot, wyprodukowany tak, aby docierając do masowego odbiorcy przekazywał wartościowy komunikat, również jest kosztowny. Dlatego też reklama w telewizji jest bardziej korzystnym rozwiązaniem w przypadku dużych, znanych marek, które zdążyły już wypracować stabilną pozycję na rynku.

Mimo wysokich kosztów produkcji i emisji spotu, umiejętnie zrealizowana kampania może sezonowo zwiększyć obroty firmy nawet o więcej niż 100%. Reklama telewizyjna to dla biznesu możliwość skutecznej promocji nowego produktu, sposób na utrzymanie kontaktu z obecnym klientem i szansa na pozyskanie nowych odbiorców.

Szeroka grupa odbiorców

Telewizja to wciąż jedno z najbardziej popularnych środków przekazu informacji, to pole kontaktu firm z odbiorcami. I to bardzo szerokie pole. Filmy reklamowe udostępniane w Internecie najczęściej kierowane są do konkretnej grupy odbiorców, w przypadku telewizji nie ma możliwości dopasowania treści do indywidualnych preferencji widza. Potraktuj to jak szansę. Osoby zainteresowane daną branżą zwrócą uwagę na Twoją reklamę, a odbiorcy o innych upodobaniach? Reklama obejrzana przypadkiem, to szansa i dla nich, i dla Ciebie.

Reklama telewizyjna, która dociera do osób spoza Twojej branży ukazuje im nowe perspektywy. Sprawia, że dzięki Twojej marce widz zdobędzie nowe zainteresowania, że zrodzą się w nim nowe potrzeby. A Twoja firma zyska nowego klienta.

Intrygująca reklama

Jednak, żeby osiągnąć taki efekt, nie wystarczy wyprodukować reklamy ot tak. Potrzeba właściwego przygotowania, analizy odbiorcy, rynku i konkurencjiprzemyślanej koncepcji, wykorzystania wartościowych narzędzi opartych na skutecznym marketingu, odpowiednio dobranych aktorów, czy rekwizytów. Jasno zarysowany plan umiejętnego połączenia treści, dźwięku, obrazu i dynamiki to klucz do sukcesu.

Przeciętna reklama telewizyjna traktowana jest jako nudny, zbędny przerywnik ulubionego serialu, czy filmu i to w takim momencie, kiedy ważą się losy bohaterów. Dlatego Twoja reklama musi być czymś więcej. Skuteczna reklama telewizyjna ma konkretny cel, który realizuje, przekazując wartościowe treści, ujęte w dynamiczny i niebanalny sposób. Już od pierwszych sekund przyciąga i zatrzymuje uwagę widza.

Reklama w telewizji ma zdecydowanie większą skuteczność niż ta w radiu, czy w prasie. Oddziałuje na odbiorcę nie tylko dźwiękiem, nie tylko obrazem, a zestawieniem tych czynników. Wykorzystaj swoje 30 sekund i wzbudź emocje w widzu, porusz jego pragnienia, daj rozwiązanie, pokaż mu, jak jego życie wyglądałoby, gdyby to właśnie Tobie zaufał. I zdobądź to zaufanie.

Reklama, która nie zostanie zignorowana

Przeglądając Internet, użytkownik ma możliwość pomijania reklamy, a przewijając treści często nawet ich nie zauważa. Siedząc wygodnie na kanapie i oglądając telewizję, odbiorca nie zawsze ma ochotę sięgnąć po pilota, by na czas reklam zmienić kanał. Często też tego nie robi, ażeby nie przeoczyć pierwszych chwil serialu tuż po reklamie. Dlatego – chcąc nie chcąc – reklamę ogląda. A to zawsze szansa, że akurat Twoja reklama wygra walkę o cenną – ale i ulotną uwagę widza.

Dlatego właśnie z produkcją skutecznej reklamy warto zwrócić się do doświadczonych domów produkcyjnych, które doskonale wiedzą, jak umiejętnie zastosować powyższe wskazówki, by reklama telewizyjna stała się dla Twojej marki szansą na zwiększenie rozpoznawalności i zasięgu firmy.

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!