Teledyski to wciąż doskonałe rozwiązanie, by zwiększyć rozpoznawalność artysty i wypromować jego najnowszą produkcję muzyczną. Dlatego też liczba videoclipów zamieszczanych w sieci ciągle wzrasta. Co z kolei sprawia, że coraz trudniej jest o oryginalne materiały, wyróżniające się na tle pozostałych. W jaki sposób więc przebić się pośród tylu teledysków? Mamy na to sposoby!

Jaki utwór, taki teledysk

Często teledyski traktowane są jako dodatek do utworu. Długo wyczekiwanego, nowego utworu ulubionego artysty. Albo do utworu nowego wykonawcy, który pragnie przekonać do siebie widza swoją twórczością. Tym samym teledysk zostaje zepchnięty na drugi plan. Dlatego stwórz teledysk, który nie będzie jedynie tłem. Który doskonale odzwierciedla to, co przekazuje utwór. Teledysk, który wywołuje wrażenie, że bez niego piosenka nie mogłaby istnieć.

Videoclip, który tworzy z piosenką spójną całość podkreśla indywidualność artysty, oddaje ideę jego twórczości, jest prawdziwy. Tym samym sprawia, że staje się oryginalną, niepowtarzalną produkcją. Zadbaj więc o koncepcję klipu, właściwe miejsce do nagrywania teledysku, aktorów i o odpowiednią charakteryzację, które pozwolą dokładnie odzwierciedlić przekaz utworu. Przygotuj scenariusz, który opowie piosenkę.

Sprawdź naszą propozycję teledysku do utworu „Lost me” – Mary Komasa.

https://youtu.be/ctWZFp6b1gQ

Storytelling w teledysku?

Jak najbardziej! Teledysk daje jeszcze większe możliwości opowiadania historii, niż reklama. Sam utwór to najczęściej swego rodzaju opowieść. Zilustruj ją. Stwórz intrygujący wstęp, pamiętając o zasadzie pierwszego wrażenia. W teledysku pierwsze sekundy również są decydujące! Porusz emocje widza i spraw, żeby chciał dalej oglądać i słuchać Twojej opowieści. Podążając w rytm muzyki, płynnie przejdź przez rozwinięcie, ukazując potencjał produkcji, aż do zakończenia, które sprawi, że przycisk “replay” zostanie wciśnięty wiele razy.

Tak stroytelling wykorzystaliśmy my, tworząc teledysk do utworu „Nokturn” – Czarny Hifi.

2014 – teledysk – Czarny HiFi – Nokturn from Filmpoint on Vimeo.

https://vimeo.com/97405163

Jeden teledysk, wiele technik

Zastosuj w produkcji teledysku niebanalne połączenia. Elementy animacji umiejętnie wplecione w grę aktorską, wyreżyserowane sceny przenikające się z koncertami granymi na żywo. To świetne rozwiązanie, kiedy niektórych scen nie sposób zaprezentować z udziałem aktorów, czy rekwizytów. Dodatkowo, takie elementy stanowią urozmaicenie, przyciągając uwagę widza.

Videoclip dla widza

Czyli poznaj odbiorcę. Czym interesują się fani danego gatunku muzycznego? Pokaż w teledysku coś, co związane jest z wybranym gatunkiem, coś charakterystycznego, co jednocześnie trafi w gusta widzów. Daj poczuć odbiorcy, że choć teledysk opowiada wybraną historię, to został stworzony dla niego, pozwól mu odnaleźć w nim cząstkę siebie. Dzięki temu dodatkowo wzbudzisz w widzu emocje, a to najlepsza droga, by przekonać odbiorcę do twórczości i przebić się w gąszczu teledysków!

Właśnie takie teledyski tworzymy w Filmpoint. Intrygujące, wartościowe, które poruszają i zapadają w pamięć. Jako doświadczony dom produkcyjny umiejętnie łączymy muzykę z obrazem, przygotowując unikalne materiały, które pomagają zwiększyć rozpoznawalność twórców i zachwycają widzów.