Kluczem do osiągnięcia pożądanych efektów za sprawą wideo marketingu jest przemyślana i profesjonalna produkcja filmów promocyjnych. Dla sprawnego przebiegu pracy i satysfakcjonujących rezultatów, warto sprecyzować założenia danej produkcji. Na co zwrócić uwagę, aby film stał się skutecznym narzędziem marketingowym?

Dla kogo tworzysz film?

W zależności od grupy odbiorców, do jakiej spot jest kierowany, należy dobrać odpowiednie techniki przekazu informacji. Treści, aby były skuteczne muszą być odpowiedzią na potrzeby konkretnej grupy. Podział odbiorców można wyróżnić m.in. ze względu na:

  • wiek,
  • pozycję (np. studenci, pracownicy firm).

Co innego zaciekawi ludzi młodych, co innego starszych, a jeszcze coś innego matki. Warto też określić, czy film ma być nastawiony na nowych odbiorców, czy skierowany do grupy klientów.

Czemu służy film promocyjny?

Ma promować, pomyślisz – banał. Jednak każdy film poza promocją posiada konkretne przesłanie, które ma dotrzeć do odbiorców. Skuteczna realizacja celu danej produkcji zyskuje ich uwagę. Jeśli promujesz produkt, usługę, czy wydarzenie, którego celem jest pozyskanie nowych klientów, istotne, aby koncepcja filmu nastawiona była na zwrócenie uwagi na markę i zaciekawienie odbiorców. Gdy promocja skierowana jest do obecnych klientów, spot musi zostać stworzony w taki sposób, aby ich zatrzymać, pozbawiając klientów obaw, czy Twoja marka, to dobry wybór.

Gdzie go pokażesz?

Format filmu jest uzależniony głównie od tego, dla jakich mediów jest tworzony. Dlatego podczas produkcji filmów promocyjnych należy uwzględnić, gdzie będą emitowane. Zwykle dzieję się to:

  • w mediach społecznościowych – m.in. Facebook, YouTube,
  • na stronach internetowych,
  • w telewizji.

Przeciętny telewizyjny spot reklamowy trwa około 30s., choć reklamy w Internecie mogą trwać nawet do kilku minut, w tym przypadku krócej znaczy lepiej. Dynamiczne spoty, które w krótkim czasie opowiadają historię produktu, zawierające niezbędne informacje łatwiej zdobywają uwagę i intrygują. Te zbyt długie rozpraszają, nudzą, a co za tym idzie – szybko odchodzą w zapomnienie.

Kwestie techniczne

Za skuteczną produkcją marketingową stoją aktorzy oraz profesjonaliści odpowiedzialni za produkcję. Dobór aktorów, których usposobienie wpisze się w zamysł realizacji, to połowa sukcesu. Doświadczony zespół domu produkcyjnego, który umiejętnie opracuje koncepcję filmu, stworzy odpowiednie warunki i zajmie się profesjonalnym montażem, oddając niebanalny charakter gry aktorskiej – to już sukces, w dodatku – gwarantowany.

Sprzęt, wybór miejsca, rekwizytów oraz wszystkie powyższe aspekty w dużej mierze zależą od budżetu. Odpowiednio zaplanowana produkcja filmów promocyjnych, pozwoli stworzyć intrygujący materiał nawet w oparciu o ograniczony budżet. Profesjonalnie przygotowany film, będący spójną kompozycją formy oraz treści z pewnością przyniesie oczekiwane efekty marketingowe – wzrost zainteresowania marką i nowych klientów.

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!