Preprodukcja, produkcja, postprodukcja – jak robimy film?

Stworzenie filmu można porównać do ugotowania pysznej potrawy. Aby powstała, potrzebny jest: dobry przepis, odpowiedni sprzęt oraz składniki i ktoś, kto je ze sobą połączy dokładnie tak, jak trzeba. W praktyce wszystkie te elementy zamykają się w trzech słowach: preprodukcja, produkcja, postprodukcja.

Read more


Social video dominuje komunikację marki

W 2015 roku świat usłyszał:

“W ciągu najbliższych kilku lat, video stanie się jedną z najbardziej angażujących form contentu dostępnego online. Mamy więc szansę, żeby zbudować najlepsze miejsce do oglądania i dzielenia się tego typu treściami.” [1]

Read more


10 rad jak dobrze wypaść przed kamerą

Mówienie do kamery nie jest łatwe i często bywa stresujące nawet dla profesjonalistów. Jej oko potrafi bezlitośnie zdemaskować każde niedociągnięcie czy niedoskonałość. Bez skrupułów uwypukli nawet najdrobniejszy błąd. Dlatego tak ważne jest, by odpowiednio przygotować się do medialnego wystąpienia. Opierając się na naszym doświadczeniu stworzyliśmy kilka ważnych zasad oraz porad, które z pewnością Ci w tym pomogą i zminimalizują ryzyko popełnienia gafy.

Read more


Live streaming bez tajemnic

Live streaming to usługa polegająca na transmitowaniu treści video, w czasie rzeczywistym. Transmitować można m.in.: wydarzenia sportowe, koncerty, wywiady, konferencje lub prezentacje nowych produktów i usług. Marketerzy z największych światowych firm takich, jak: GE, Nestle czy Mars, już od lat korzystają z live streamingu w celu promocji swojej marki wśród klientów. Potrzebujesz twardych dowodów i argumentów na to, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie skorzystanie z tej, dynamicznie rozwijającej się technologii? Specjalnie dla Ciebie, przygotowaliśmy ich aż 10!

Read more


5 złotych zasad obsługi klienta w social media

O obsłudze klienta w mediach społecznościowych mówi się już od dawna i teoretycznie nie jest ona żadną nowością czy zaskoczeniem. Wydaje się jednak, że wiele firm wciąż nie docenia tego kanału komunikacji ze swoimi klientami, co oczywiście stanowi duży błąd i może negatywnie wpływać na ich wizerunek. Prognozuje się bowiem, że obsługa klienta w Social Media będzie w dalszym ciągu rosła w siłę i w najbliższym czasie stanie się mocno dominującym trendem.

Read more


Nowe rozmiary grafik na Facebooka

Nowy rozmiar grafik na Facebooku

Czy wiesz, że wymiary grafiki na FB to parametr, który dość często ulega zmianom? Warto śledzić bieżące wytyczne, jakie w tej kwestii proponuje Facebook. Dlaczego to takie ważne? Zamieszczając grafikę w dowolnych wymiarach, pewne jej elementy mogą się nie wyświetlać lub obraz może zostać rozciągnięty, co spowoduje nieestetyczny i mało czytelny efekt. Poznaj rekomendowany rozmiar grafiki na FB na rok 2019 (czerwiec) i dodawaj zdjęcia, które będą wyglądać dobrze!

Read more


Proszę nakręcić innowacyjność, czyli o powstawaniu filmów wizerunkowych

Film wizerunkowy to nie jest wieczorny makijaż i nie musi pasować do koloru ścian w siedzibie Klienta. Dlatego kiedy mówimy o takim filmie, myślimy o charakterze (firmy), a nie o charakteryzacji.

Z tym nastawieniem rozpoczynamy proces poznawania Klienta, jego potrzeb i celów. Ta droga prowadzi nas do zrozumienia firmy, a stąd już tylko krok do udanej współpracy. No, może kilka. Przyjrzyjmy się im.

Read more


Dzień na planie filmowym: dramat, horror, komedia?

Ustawienie scenografii, make-up, pierwszy klaps filmowy – jak wygląda praca na planie filmowym? Zacznijmy od tego, że plan filmowy to zgrany zespół profesjonalistów w akcji. Ale kto jest częścią tej ekipy, jakie zadania pełnią poszczególne osoby i w końcu jak wygląda dzień zdjęciowy? Spędźcie z nami jeden dzień na planie filmowym i poznajcie naszą pracę od podszewki.

Read more


Jakie filmy przyciągają widzów na YouTube?

Jest takie pytanie, które zadaje sobie każda osoba zainteresowana video marketingiemjak sprawić, by nasz film stał się popularny? W Internecie znaleźć można wiele porad, firm zapewniających, że wypromują co tylko chcecie za odpowiednią kwotę, strony internetowe oferujące znaczy boost w oglądalności. Ale to głównie odbiorcy decydują o tym, czy film zyska wiele wyświetleń i duże zainteresowanie użytkowników, czy może zginie w mrocznych gąszczach Internetu. Nasze studio filmowe postanowiło zgłębić temat.

Jak zainteresować ludzi swoim filmem?

Dobry film potrafi bez większych starań szybko rozprzestrzenić się w Internecie z pomocą praktycznie samych użytkowników. Wiralowe video jest niczym wirus, który „zaraża” każdy portal społecznościowy zdobywając coraz większą oglądalność. Youtuberzy przez lata zbierali informacje na temat tego, co się „sprzedaje” oraz jakie metody są najbardziej skuteczne w przypadku video marketingu. Postanowiłam podzielić je na kilka kategorii, które według mnie najlepiej charakteryzują najpopularniejsze filmy.

Read more


Gdzie warto publikować filmy? Facebook vs YouTube.

Wielu klientów pyta nas o rosnącą popularność Facebooka w video marketingu. Od miesięcy w Internecie można przeczytać liczne artykuły o statystykach wyświetleń filmów na Facebooku, które są znacznie większe niż na YouTube, między innymi:

YouTube is losing the battle for video

Facebook 8 billion video views

8 milionów wyświetleń video dziennie? Super! Zatem porzućmy YouTube’a i skupmy się wyłącznie na Facebooku! – Zdecydowanie nie. Nie tak działają social media i nie można zamykać się na tak duży potencjał marketingowy, ślepo podążając za nową modą. Oczywiście liczba wyświetleń jest jak najbardziej prawdziwa, ale są to tzw. statystyki próżności, które w video marketingu nie są najistotniejsze.

Read more


Sprzedaż napędzana treścią – content marketing i video

Moim głównym zadaniem podczas obsługi klienta jest udzielenie mu pomocy. Udzielenie pomocy poprzez wiedzę, doświadczenie, kontakty i pomysły. Tak kiedyś napisano ten łańcuszek, że marketing generuje leady dla sprzedaży, jakiś sprzedawca bierze leada na warsztat i opaździerza (nowy wyraz u nas, popisuję się tylko) klientowi produkt lub usługę. Problem w tym, że taki system jest do d**y.

Read more


Co z tą animacją?

Po ponad dwóch latach pracy w agencji videomarketingowej doszłam do wniosku, że czas najwyższy pokazać całość procesu powstawania animacji, filmów instruktażowych czy też screencastów, w których specjalizuje się nasz dział animatorów. Zazwyczaj są to dość krótkie formy, których każdy element niesie istotny komunikat merytoryczny i artystyczny, a których głównym założeniem jest zmieszczenie dużej ilości kluczowych informacji w bardzo krótkim czasie. Nasza ekipa ze studia filmowego uważa, że animacje są świetną formą dla filmów instruktażowych, filmów wizerunkowych, a nawet dla explainer video.

Nasi klienci mają często uproszczoną wizją tego, jaki jest proces realizacji takiego zlecenia. Dlatego postanowiłam (przy wsparciu animatorek) opisać dokładnie, ile elementów trzeba najpierw wspólnie ustalić, wymyślić, potwierdzić, zanim Filmpoint może zrobić pierwszą kreskę. Sama się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam ten oto obrazek 😉 Read more


Disney

Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz. 2

Niniejszy tekst jest kontynuacją artykułu, który można znaleźć TUTAJ.

W poprzedniej części przyglądałam się takim aspektom edukacyjnych animacji Disneya jak pomysł, główny bohater i poczucie humoru. Tym razem będą to: warstwa wizualna (czyli obraz), eksperymenty, muzyka i medium. Poteżna dawka wiedzy przygotowana przez zespół z naszego studia filmowego.Read more


Wuchta wiedzy o … YouTube!

Ruszamy z nowym cyklem wpisów : WUCHTA WIEDZY O …! Będziemy w nich wrzucać aktualne i ciekawe liczby i przykłady ze świata video marketingu i online video! W pierwszej odsłonie król króli, czyli Wuchta wiedzy o YouTube! Skorzystaj z wiedzy specjalistów z naszego studia filmowego.

Read more


Produkcja filmowa w reklamie – prawdy i mity

Produkcja filmowa! Wielkie określenie, prawda? Oczyma wyobraźni widzę błysk fleshy na czerwonym dywanie, lejący się szampan na backstage i mnożące się cyfry na wypłacie dla ekipy produkcyjnej! Czy tak samo wygląda to w przypadku video marketingu? Czy online video jest drogie i trudne? Na te i inne pytania znają odpowiedź specjaliści z naszego domu produkcyjnego.

Read more


Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz.1

Walta Disneya nie trzeba przedstawiać. Bywają tacy, którzy go uwielbiają i tacy, którzy go kontestują. Inni znowu uważają go po prostu za ikonę popkultury. Osobiście należę do wszystkich tych grup jednocześnie. Bezsprzecznym jest jednak fakt, że kreskówki Disneya towarzyszyły mi od dziecka i w znacznej mierze zainspirowały mnie do tego, czym się dziś zajmuję.

Read more


Video SEO – czy to działa?

To już trzeci wpis z cyklu przewodnika po video marketingu. Tym razem bardzo ciekawy fragment na temat wpływu Video SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarkach przy pomocy video. Czy pozycjonowanie na kanał YouTube ma sens? Czy hosting wewnętrzny ogranicza ruch? Czy to źle?

Read more


Video w biznesie inspirowane najlepszymi uczelniami

Od ponad 10 lat najlepsze uczelnie w Stanach Zjednoczonych regularnie nagrywają wideo z wykładów i seminariów, a następnie oddają ten materiał studentom do powtórek i dokładniejszej analizy. Niektóre uczelnie rocznie potrafią „wyprodukować” nawet kilkanaście tysięcy godzin zajęć i udostępniać ten materiał studiującym, w ramach podnoszenia jakości usług edukacyjnych.

Read more


Video marketing budzi zaangażowanie klienta lepiej niż inne działania marketingowe

W sieci zaangażowanie jest wszystkim. Specjaliści od SEO głoszą, że ‘linki są wszystkim’ lub ‘content jest wszystkim’. Prawda jest taka, że zarówno treść, jak i linki mają prowadzić przedsiębiorców do wzbudzenia zaangażowania użytkownika. Video content marketing, spośród wszystkich dostępnych środków komunikacji, robi to najlepiej.

Śmiałe stwierdzenie? Czytaj dalej 🙂

Read more


Video marketing a reklama TV – na co wydać pieniądze?

Ten artykuł to pierwsza część naszego cyklu ‚Przewodnik po video marketingu‚.
W tym wpisie Wojciech Hołysz tłumaczy podstawowe różnice w stosowaniu i postrzeganiu działań video marketingowych oraz reklam telewizyjnych.

Read more