Preprodukcja, produkcja, postprodukcja – jak robimy film?
Read more
Social video dominuje komunikację marki
“W ciągu najbliższych kilku lat, video stanie się jedną z najbardziej angażujących form contentu dostępnego online. Mamy więc szansę, żeby zbudować najlepsze miejsce do oglądania i dzielenia się tego typu treściami.” [1]
10 rad jak dobrze wypaść przed kamerą
Live streaming bez tajemnic
5 złotych zasad obsługi klienta w social media
Nowy rozmiar grafik na Facebooku
Proszę nakręcić innowacyjność, czyli o powstawaniu filmów wizerunkowych
Z tym nastawieniem rozpoczynamy proces poznawania Klienta, jego potrzeb i celów. Ta droga prowadzi nas do zrozumienia firmy, a stąd już tylko krok do udanej współpracy. No, może kilka. Przyjrzyjmy się im.
Dzień na planie filmowym: dramat, horror, komedia?
Jakie filmy przyciągają widzów na YouTube?
Jest takie pytanie, które zadaje sobie każda osoba zainteresowana video marketingiem – jak sprawić, by nasz film stał się popularny? W Internecie znaleźć można wiele porad, firm zapewniających, że wypromują co tylko chcecie za odpowiednią kwotę, strony internetowe oferujące znaczy boost w oglądalności. Ale to głównie odbiorcy decydują o tym, czy film zyska wiele wyświetleń i duże zainteresowanie użytkowników, czy może zginie w mrocznych gąszczach Internetu. Nasze studio filmowe postanowiło zgłębić temat.
Jak zainteresować ludzi swoim filmem?
Dobry film potrafi bez większych starań szybko rozprzestrzenić się w Internecie z pomocą praktycznie samych użytkowników. Wiralowe video jest niczym wirus, który „zaraża” każdy portal społecznościowy zdobywając coraz większą oglądalność. Youtuberzy przez lata zbierali informacje na temat tego, co się „sprzedaje” oraz jakie metody są najbardziej skuteczne w przypadku video marketingu. Postanowiłam podzielić je na kilka kategorii, które według mnie najlepiej charakteryzują najpopularniejsze filmy.
Gdzie warto publikować filmy? Facebook vs YouTube.
Wielu klientów pyta nas o rosnącą popularność Facebooka w video marketingu. Od miesięcy w Internecie można przeczytać liczne artykuły o statystykach wyświetleń filmów na Facebooku, które są znacznie większe niż na YouTube, między innymi:
YouTube is losing the battle for video
Facebook 8 billion video views
8 milionów wyświetleń video dziennie? Super! Zatem porzućmy YouTube’a i skupmy się wyłącznie na Facebooku! – Zdecydowanie nie. Nie tak działają social media i nie można zamykać się na tak duży potencjał marketingowy, ślepo podążając za nową modą. Oczywiście liczba wyświetleń jest jak najbardziej prawdziwa, ale są to tzw. statystyki próżności, które w video marketingu nie są najistotniejsze.
Sprzedaż napędzana treścią – content marketing i video
Co z tą animacją?
Po ponad dwóch latach pracy w agencji videomarketingowej doszłam do wniosku, że czas najwyższy pokazać całość procesu powstawania animacji, filmów instruktażowych czy też screencastów, w których specjalizuje się nasz dział animatorów. Zazwyczaj są to dość krótkie formy, których każdy element niesie istotny komunikat merytoryczny i artystyczny, a których głównym założeniem jest zmieszczenie dużej ilości kluczowych informacji w bardzo krótkim czasie. Nasza ekipa ze studia filmowego uważa, że animacje są świetną formą dla filmów instruktażowych, filmów wizerunkowych, a nawet dla explainer video.
Nasi klienci mają często uproszczoną wizją tego, jaki jest proces realizacji takiego zlecenia. Dlatego postanowiłam (przy wsparciu animatorek) opisać dokładnie, ile elementów trzeba najpierw wspólnie ustalić, wymyślić, potwierdzić, zanim Filmpoint może zrobić pierwszą kreskę. Sama się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam ten oto obrazek 😉 Read more
Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz. 2
W poprzedniej części przyglądałam się takim aspektom edukacyjnych animacji Disneya jak pomysł, główny bohater i poczucie humoru. Tym razem będą to: warstwa wizualna (czyli obraz), eksperymenty, muzyka i medium. Poteżna dawka wiedzy przygotowana przez zespół z naszego studia filmowego.Read more
Wuchta wiedzy o … YouTube!
Produkcja filmowa w reklamie – prawdy i mity
Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz.1
Video SEO – czy to działa?
Video w biznesie inspirowane najlepszymi uczelniami
Video marketing budzi zaangażowanie klienta lepiej niż inne działania marketingowe
Śmiałe stwierdzenie? Czytaj dalej 🙂
Video marketing a reklama TV – na co wydać pieniądze?
W tym wpisie Wojciech Hołysz tłumaczy podstawowe różnice w stosowaniu i postrzeganiu działań video marketingowych oraz reklam telewizyjnych.