Co z tą animacją?

Po ponad dwóch latach pracy w agencji videomarketingowej doszłam do wniosku, że czas najwyższy pokazać całość procesu powstawania animacji, filmów instruktażowych czy też screencastów, w których specjalizuje się nasz dział animatorów. Zazwyczaj są to dość krótkie formy, których każdy element niesie istotny komunikat merytoryczny i artystyczny, a których głównym założeniem jest zmieszczenie dużej ilości kluczowych informacji w bardzo krótkim czasie.

Nasi klienci mają często uproszczoną wizją tego, jaki jest proces realizacji takiego zlecenia. Dlatego postanowiłam (przy wsparciu animatorek) opisać dokładnie, ile elementów trzeba najpierw wspólnie ustalić, wymyślić, potwierdzić, zanim Filmpoint może zrobić pierwszą kreskę. Sama się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam ten oto obrazek 😉 Read more


Disney

Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz. 2

Niniejszy tekst jest kontynuacją artykułu, który można znaleźć TUTAJ.

W poprzedniej części przyglądałam się takim aspektom edukacyjnych animacji Disneya jak pomysł, główny bohater i poczucie humoru. Tym razem będą to: warstwa wizualna (czyli obraz), eksperymenty, muzyka i medium.Read more


Wuchta wiedzy o … YouTube!

Ruszamy z nowym cyklem wpisów : WUCHTA WIEDZY O …! Będziemy w nich wrzucać aktualne i ciekawe liczby i przykłady ze świata video marketingu i online video! W pierwszej odsłonie król króli, czyli Wuchta wiedzy o YouTube!

Read more


Produkcja filmowa w reklamie – prawdy i mity

Produkcja filmowa! Wielkie określenie, prawda? Oczyma wyobraźni widzę błysk fleshy na czerwonym dywanie, lejący się szampan na backstage i mnożące się cyfry na wypłacie dla ekipy produkcyjnej! Czy tak samo wygląda to w przypadku video marketingu? Czy online video jest drogie i trudne?

Read more


Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz.1

Walta Disneya nie trzeba przedstawiać. Bywają tacy, którzy go uwielbiają i tacy, którzy go kontestują. Inni znowu uważają go po prostu za ikonę popkultury. Osobiście należę do wszystkich tych grup jednocześnie. Bezsprzecznym jest jednak fakt, że kreskówki Disneya towarzyszyły mi od dziecka i w znacznej mierze zainspirowały mnie do tego, czym się dziś zajmuję.

Read more


Video SEO – czy to działa?

To już trzeci wpis z cyklu przewodnika po video marketingu. Tym razem bardzo ciekawy fragment na temat wpływu Video SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarkach przy pomocy video. Czy pozycjonowanie na kanał YouTube ma sens? Czy hosting wewnętrzny ogranicza ruch? Czy to źle?

Read more


Video w biznesie inspirowane najlepszymi uczelniami

Od ponad 10 lat najlepsze uczelnie w Stanach Zjednoczonych regularnie nagrywają wideo z wykładów i seminariów, a następnie oddają ten materiał studentom do powtórek i dokładniejszej analizy. Niektóre uczelnie rocznie potrafią „wyprodukować” nawet kilkanaście tysięcy godzin zajęć i udostępniać ten materiał studiującym, w ramach podnoszenia jakości usług edukacyjnych.

Read more


Video marketing budzi zaangażowanie klienta lepiej niż inne działania marketingowe

W sieci zaangażowanie jest wszystkim. Specjaliści od SEO głoszą, że ‘linki są wszystkim’ lub ‘content jest wszystkim’. Prawda jest taka, że zarówno treść, jak i linki mają prowadzić przedsiębiorców do wzbudzenia zaangażowania użytkownika. Video, spośród wszystkich dostępnych środków komunikacji, robi to najlepiej.

Śmiałe stwierdzenie? Czytaj dalej 🙂

Read more


Video marketing a reklama TV – na co wydać pieniądze?

Ten artykuł to pierwsza część naszego cyklu ‚Przewodnik po video marketingu‚.
W tym wpisie Wojciech Hołysz tłumaczy podstawowe różnice w stosowaniu i postrzeganiu działań video marketingowych oraz reklam telewizyjnych.

Read more


Oceniam filmy po czołówkach

Są jak pierwsze wrażenie – oddziałują silnie i pozostają na długo. Najlepsze przykłady pokazują, jak od pomysłu, talentu twórcy i doboru odpowiednich środków zależy powodzenie misji – przeniesienie widza z jego codziennej rzeczywistości do świata filmu. Marketingowiec dostrzeże też ich tajną misje – bycie elementem budującym wizerunek.

Read more


Jak zrealizować dobry film szkoleniowy?

W naszym dziale edukacji często stajemy przed takim wyzwaniem. W efekcie, co ciekawe, za każdym razem realizujemy film szkoleniowy inaczej. Niezależnie od szablonów i wypracowanych założeń. Zarówno proces przygotowania materiałów, jak i komunikacja z klientem oraz sposób prezentacji ostatecznego produktu wyraźnie się od siebie różnią. Chyba dlatego tak bardzo lubię swoją pracę!

Oczywiście są pewne stałe elementy. Przede wszystkim na początku projektu należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania, które pomogą nam dokładniej określić, jaki formę ma przybrać materiał dla klienta. Pomagają nam w tym dobrze znane kwestie: KTO i CO? GDZIE i KIEDY? JAK i oczywiście DLACZEGO?

Read more


Jak przygotować firmowy kanał YouTube?

Jednym z pierwszych zadań dla większości przedsiębiorców inwestujących czas i pieniądze w video marketing jest założenie firmowego kanału YouTube. Ze smutkiem obserwujemy w Filmpoint, że często jest to zadanie traktowane po macoszemu. Złe prowadzenie kanału YouTube można jednak porównać do nieumiejętnie prowadzonego fan page’a na Facebooku. Może to być fatalne w skutkach, chociażby przez negatywne oddziaływanie na wizerunek firmy.

Read more


Explainer Video, czyli jak zdobyć klienta w 60 sekund

Do napisania dzisiejszego posta zainspirowała mnie prezentacja Michała Sadowskiego z Brand24 na tegorocznej konferencji InternetBeta. Michał zwrócił uwagę na to, że głównym problemem polskich startupów jest zła komunikacja. Startupy nie potrafią komunikować się ze swoimi klientami w sposób dla nich zrozumiały i inspirujący. Mówiąc wprost – nie wiadomo o co im chodzi. Rozwiązaniem tego problemu może być tzw. explainer video.

Read more


7 BŁĘDÓW, które popełniasz przygotowując kursy video

Jednym z istotnych trendów towarzyszących zmianom w edukacji jest wzrost znaczenia video w przekazywaniu wiedzy. Trend ten jest coraz bardziej obecny również w Polsce. W Internecie możemy znaleźć wiele dobrych, ale i też wiele złych przykładów, tego co nazywamy wykładami / szkoleniami online / MOOC’ami (Massive Open Online Courses) czy też videolearningiem. Poniżej wybrałam podstawowe błędy popełniane przez twórców tych ‘złych’ filmów edukacyjnych. Opisałam też dobre praktyki, które te błędy eliminują. Po tej lekturze będziesz mógł śmiało usiąść przed kamerą (lub kartką i długopisem) i zrobić porządne nagranie edukacyjne! Jakie błędy najczęściej popełniają twórcy edukacyjnego video?

Read more


Jamie Salvatori (Vat19.com) kontra Filmpoint

Większość z Was pewnie nie zna VAT19.com ponieważ działają głównie na rynku amerykańskim. VAT19 to dosyć specyficzny sklep internetowy. Specyficzny ponieważ … cóż. Ich asortyment składa się z takich przedmiotów jak najcięższy żelatynowy miś na świecie. Powiedzmy, że to taki sklep z głupimi zabawkami dla niedojrzałych facetów. Jest ich wiele. Tylko, że to sklep z kolosalnie popularnym kanałem YouTube – ich filmy produktowe mają dziesiątki milionów wyświetleń …

Read more


Corey Price (Pornhub.com) kontra Filmpoint

Zastanawiając się nad tym z kim mógłbym przeprowadzić ciekawy wywiad trafiłem na statystyki mówiące o tym, że Pornhub jest obecnie na 50 miejscu najpopularniejszych stron internetowych na świecie ( w dniu pisania tego posta ma miejsce 77, może sezon minął 😉  ). Dla nie znających tej witryny dodam, że jest to taki pornograficzny YouTube, gdzie użytkownicy wrzucają treści tylko dla dorosłych. Te statystyki oznaczałyby, że Pornhub miewa więcej odwiedzin niż oficjalne strony CNN, Huffington Post, BBC czy Piratebay. Co by o tej stronie nie myśleć, nie da się ukryć, że jest to platforma jednak video.

Postanowiłem więc sprawdzić czy branża porno nadal ma wpływ na branżę video, czy eksperymentują (z nowymi technologiami) i jak doprowadzili do tego, że strona pornograficzna trafiła do mainstreamu za pomocą swoich oryginalnych kampanii marketingowych.

Wszystko w wywiadzie jest SFW. Prawie wszystko 🙂

Read more


Dobry BRIEF – czyli czym zajmuje się Filmpoint

Porządny brief leży u podstaw każdego zlecenia. Zastanawiałem się, jak opisać to, czym zajmujemy się w Filmpoint? Jak przedstawić nas w pierwszym poście, na naszym nowiutkim blogu (w końcu się doczekaliśmy)? Doszedłem do wniosku, że najlepiej pokazać to, jak myślimy i do czego dążymy, a duża część tego zawiera się w naszym procesie briefingu.

Oczywiście głównym zajęciem Filmpoint jest videomarketing, ale dla wielu jest to słowo zupełnie bez znaczenia. Albo gorzej – „robicie filmiki”. Otóż nie. To znaczy tak, ale w sumie to nie. Eh, już wyjaśniam. Po kolei.

Read more