Czy wiesz, że wymiary grafiki na FB to parametr, który dość często ulega zmianom? Warto śledzić bieżące wytyczne, jakie w tej kwestii proponuje Facebook. Dlaczego to takie ważne? Zamieszczając grafikę w dowolnych wymiarach, pewne jej elementy mogą się nie wyświetlać lub obraz może zostać rozciągnięty, co spowoduje nieestetyczny i mało czytelny efekt. Poznaj rekomendowany rozmiar grafiki na FB na rok 2019 (czerwiec) i dodawaj zdjęcia, które będą wyglądać dobrze!

Zdjęcie profilowe – jakie wymiary powinien mieć avatar na FB?

Jaki rozmiar zdjęcia profilowego na Facebooka wybrać, by było ono dobrą wizytówką? Optymalne aktualne wymiary grafik na Facebooku dla zdjęcia profilowego to 320×320 px lub nawet większe, np. 960×960 px – im większe zdjęcie, tym lepiej wygląda wyświetlone w pełnym rozmiarze. Skąd te różnice w wielkości? Otóż Facebook sam skaluje zdjęcia, wyświetlając je w rozmiarze 128×128 px na urządzeniach mobilnych oraz 168×168 px na urządzeniach stacjonarnych.

Zdjęcia w tle, czyli rozmiar grafiki i…

Im lżejsze będzie zdjęcie w tle, tym szybciej będzie się otwierała strona naszego profilu – szybkość ładowania strony firmowej wpływa na jej atrakcyjność dla odbiorcy, nikt nie chce długo czekać, aby zobaczyć zawartość. Przy niższej wadze pliku nie trzeba także martwić się o pojawienie się widocznych pikseli. Warto więc wybrać zdjęcie ważące do 100 kB. A co z rozmiarem grafiki? Najnowsze wymiary grafik na Facebooku dla zdjęcia w tle to 820×312 px, jednak może to być także 1920×730 px. Co istotne – grafika powinna mieć minimum 720 px szerokości.

Tło grupy

W tym przypadku ważne są i wymiary grafiki na FB i sama zawartość zdjęcia. Rekomendowany rozmiar grafiki na Facebooka, będącej tłem grupy, to 820×462 px, 1640×856 px lub nieco większy, ale z zachowaniem proporcji 1,91:1. Dzięki takim rozmiarom oraz proporcjom grafika na FB będzie ostra i równie efektownie będzie się prezentować na komputerze, co na smartfonie. Warto także wiedzieć, że to ze zdjęcia grupy Facebook zaciąga jej miniaturkę, która obejmuje centralny punkt zdjęcia, zawarty w okrągłej ramce.

Tło wydarzenia

Aktualne wymiary grafik na Facebooku dla tła wydarzenia to 1920×1080 px lub 1200×628 px. Druga opcja to wygodniejsze rozwiązanie – taki wymiar grafiki na FB sprawi, że wyświetli się ona w całości zarówno na urządzeniu mobilnym, jak i stacjonarnym.

nowy-format-grafiki-pionowe

Zdjęcie pionowe

640×960 px, rozdzielczość 2:3 – to aktualny rozmiar pionowej grafiki na FB, wyświetlanej bez pomniejszania. To format idealny dla smartfonów – obraz zajmuje całą przestrzeń i przyciąga uwagę odbiorcy.

Zdjęcie poziome

Najnowsze wymiary grafik poziomych na Facebooku to 1200×900 px – w takiej rozdzielczości zdjęcie wygląda najlepiej, a jeśli dodatkowo zadbasz o jego niską wagę, możesz być spokojny o optymalną jakość grafiki. Warto jednak pamiętać, że w tym przypadku Facebook nie narzuca stosunku długości boków.

Zdjęcie kwadratowe

Proponowane wymiary grafiki na FB to 1200×1200 px oraz 1080×1080 px. Jednak to pierwszy format pozwoli uzyskać optymalną jakość, nawet podczas wyświetlania na monitorach o dużej rozdzielczości.

Linki – wymiary grafiki dla linkpostów

Linkposty to tak naprawdę reklamy graficzne, w których znajduje się link prowadzący do strony w sieci. W tym przypadku wyróżnia się dwa rozmiary grafiki na FB: dla linkpostów tworzonych w Managerze na Facebooku 1080×1080 px, dla linków z innych stron, zamieszczanych w postach na FB 1200×628 px.

Reklama karuzelowa

Format, dzięki któremu w jednej reklamie można pokazać wiele produktów czy usług. Tworzą ja kwadratowe grafiki czy filmy, z przypisanymi, oddzielnymi linkami. Aktualny wymiar grafiki na Facebooku, zalecany dla reklamy karuzelowej to minimum 600×600 px. Z kolei optymalny rozmiar grafiki to 1080×1080 px – odnosi się to także do wideo.

Pokaz slajdów

Czyli sposób na inny niż gif czy wideo post animowany, składający się maksymalnie z 10 zdjęć. Facebook nie określa konkretnych wymiarów grafiki, jednak warto wykorzystywać pliki w wysokiej rozdzielczości i o proporcjach panoramicznych 16:9 – to format zbliżony do standardowego wideo, który pozwoli przygotować pokaz z zachowaniem wysokiej jakości obrazów. Nie oznacza to jednak, że nie można wybrać rozdzielczości 1:1 czy 2:3.

Polubienia strony

Najnowsze wymiary grafik na Facebooku dla Page Likes to 1080×1080 px, co stanowi odmianę po długo stosowanym formacie 1200×444 px. Warto jednak wiedzieć, że wcale nie trzeba wrzucać zdjęcia o rekomendowanych wymiarach – można dociąć je już po dodaniu. Dodatkowo, można także korzystać z grafik o rozdzielczości 1:1 i 2:3.

Kolekcja, czyli wymiary grafiki w ciekawych kreacjach

Czyli efektowne rozwiązanie dla branży e-commerce oraz dla branży turystycznej, stworzone z myślą o urządzeniach mobilnych. Kolekcja może składać się ze zdjęć, filmów, pokazu slajdów i karuzeli, które tworzą całkiem intrygujący efekt. A dodatkowo, dzięki każdemu z kafelków można przejść do strony sklepu. Jaki rozmiar mogą mieć kafelki? Rekomendowany wymiar grafiki na FB to 1080×1080 px.

Jaki rozmiar powinno mieć FB stories?

Aby wrzucić pełnoekranowe, pionowe wideo w dobrej jakości, warto nagrać je w rozdzielczości 900×1600 px. A co z rozmiarem grafiki? Facebook przycina obrazy pokazywane w Aktualnościach.

Większe wymiary grafiki na Facebooku – nowe możliwości

Facebook zapewnia coraz większe możliwości w kwestii umieszczania grafik i tworzenia efektownego profilu Twojej firmy. Ale uwaga! Bądź czujny i zadbaj o to, aby nowe, większe wymiary grafiki na FB nie kusiły Cię do wrzucania na grafice zbyt dużej ilości tekstu. Tak, jak przydługawych copy do postów, tak również nadmiaru treści na tego typu grafikach Twoim fanom raczej nie będzie się chciało czytać.
Zgodnie z założeniami Facebooka tekst powinien stanowić maksymalnie 20% powierzchni grafiki – te z nadmiarem tekstu mogą zostać odrzucone lub ich zasięgi mogą znacznie się zmniejszyć. W przypadku zdjęć wyświetlanych w pomniejszonym formacie pamiętaj, aby tekst był wyraźny. A teraz – do dzieła!

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!