Koniec 2016 roku przyniósł istotną zmianę w sposobie wyświetlania pionowych zdjęć i grafik na Facebooku. Dotychczas wszystkie grafiki i zdjęcia Facebook automatycznie kadrował do proporcji kwadratu. Teraz marketerzy mają nowe możliwości!

Grafiki pionowe są aktualnie kadrowane do proporcji 640 x 960. Co daje ta zmiana? Jest przede wszystkim ukłonem w kierunku mobile. Dzięki temu treści graficzne i foto będą bardziej czytelne na urządzeniach mobilnych, w szczególności na smartfonach. To rozwiązanie z pewnością sprawdzi się m.in. w branży modowej, gdzie siła przekazu tkwi w obrazie. Ręce zacierają też zapewne fani wszelkiego rodzaju infografik, którzy nie będą ich już musieli na siłę upychać w mniejszym formacie i nareszcie będą one czytelne również na „mobajlu”.

nowy-format-grafiki-pionowe

Pionowe grafiki i zdjęcia bez wątpienia przykuwają uwagę. Zwłaszcza teraz, kiedy zmiana jest naprawdę świeża i jeszcze nie wszystkie profile zaczęły publikować w ten sposób. Warto więc jak najszybciej wprowadzić je do swojej komunikacji na Facebooku.

Ale uwaga! Bądźcie czujni i dbajcie o to, aby większa powierzchnia nie kusiła Was do wrzucania na takiej grafice zbyt dużej ilości tekstu, bo tak, jak przydługawych copy do postów, tak również nadmiaru treści na tego typu grafikach Waszym fanom raczej nie będzie się chciało czytać 😉