Serwis YouTube to doskonałe miejsce reklamy zarówno dla znanych firm, jak i dla działalności, które dopiero wchodzą na rynek. YouTube daje szerokie możliwości dotarcia do odbiorców, ale i zaintrygowania ich, zachęcenia do pozostania z marką na dłużej, unikając jednocześnie natarczywego zatrzymywania widza, bez jego woli. A jakie reklamy najbardziej ciekawią odbiorców i przyciągają ich uwagę na dłużej? Poznaj najnowsze trendy w tworzeniu reklam YouTube.

Reklama interaktywna

Zaangażuj widza w kontakt z Twoją marką. Daj mu wygodne rozwiązanie dla odnalezienia większej ilości informacji odnośnie reklamowanego produktu lub zapewnij sprawną drogę do zapoznania się z Twoimi pozostałymi usługami. YouTube pozwala tworzyć interaktywne reklamy w oparciu o karty, jakie możesz dodać do swojego filmu, a te z kolei mogą np. kierować pytanie do widza czy być odnośnikami do kolejnej reklamy. Możliwość działania, a nie tylko biernego oglądania reklamy sprawia, że ciekawość odbiorcy wzrasta, a Twoja marka jest lepiej zapamiętana.
Na co warto zwrócić uwagę przy okazji interaktywnej reklamy? Już od samego początku jej trwania daj widzowi możliwość nawiązania interakcji. Po pięciu sekundach użytkownik może pominąć reklamę. Masz tylko tyle czasu, aby pokazać mu, że Twoja marka oferuje coś więcej i pragnie zaangażować go do dalszej relacji.

Przyciągaj radością

Reguła pięciu sekund odnosi się do każdego rodzaju reklamy YouTube. Dlatego, warto zadbać, aby krótki film reklamowy był w pełni wartościowy i dynamiczny, już od pierwszych sekund. A jeśli przy tym będzie i wesoły, sukces gwarantowany! Video, z którego płynie radość napawa entuzjazmem odbiorców. Zabawne animacje, radosne postacie, mają ogromną moc przyciągania. Animacje pozwalają spojrzeć na pewne sytuacje z zupełnie innej perspektywy, pokazują – czasem nawet najbardziej oczywiste rzeczy – w niebanalny sposób. A co za tym idzie? Budzą ciekawość widza, zatrzymując go na dłużej niż pięć sekund.
A co jeśli radosna reklama nie pasuje do specyfiki Twojej branży? Już na samym początku reklamy YouTube wprowadź tajemniczy moment, by nagle zaintrygować. W efekcie zaciekawiony widz nie pominie filmu po pięciu sekundach. Będzie chciał dowiedzieć się, co jeszcze kryje reklama, która zaskoczyła go już na początku. Brak muzyki w pierwszych sekundach skutecznie wzmocni efekt!

Storytelling w reklamie


A może opowiadanie? Spraw, żeby początek reklamy był początkiem wyjątkowej historii. Uczyń ze swojego video opowieść, która trafiając w sedno wzbudzi w widzu uśpione emocje. Ożyw prezentowany produkt, opowiadając o nim tak, by uaktywnić wyobraźnię odbiorcy. Historia opowiedziana w prosty, ale poruszający sposób łatwiej dociera do widza, jest lepiej zapamiętywana i buduje więź między Twoją marką, a odbiorcą. To właśnie moc storytellingu.

Perspektywa 360°

Zabierz widza w podróż, którą będzie Twoja reklama. YouTube pozwala tworzyć treści w nowym wymiarze. Video 360° sprawia, że odbiorca staje się uczestnikiem akcji, decydując, w którą stronę chce spojrzeć i to za jednym ruchem urządzenia, na którym ogląda materiał! Reklama YouTube stworzona w technologii 360° to większe możliwości zarówno dla Ciebie, jak i Twojego widza. Ty zaprezentujesz swój produkt bądź usługę szerzej, a odbiorca zobaczy więcej.
Doświadczone domy produkcyjne, podążające za branżowymi trendami, umiejętnie stosują powyższe działania, by tworzyć oryginalne reklamy YouTube. Tak też pracujemy w Filmpoint. Z pasją i zaangażowaniem przygotujemy dla Ciebie profesjonalne produkcje reklamowe, które podbiją YouTube!