Czy wiesz, że video marketing staje się coraz bardziej skutecznym narzędziem, umożliwiającym swobodne dotarcie do wielu odbiorców? Z wykorzystaniem filmów odbywa się rekrutacja pracowników, prezentacja firmy, sprzedaż produktów czy usług. Zastanawiasz się, jak sprzedać produkt za pomocą video? Explainer video i reklamy telewizyjne – czyli reklama medialna produktu na dwa sposoby. Przekonaj się, jak zwiększyć sprzedaż produktu poprzez media – czym jest explainer video, gdzie właściwie zamieszczać filmy promocyjne i dlaczego warto robić reklamy TV!

Co to jest explainer video?

Jeśli nie wiesz, jak dotrzeć do dużej ilości odbiorców dla swojego produktu, odpowiedzią jest właśnie explainer video. To film, który przedstawia produkt – jednak skuteczną produkcję tego typu wyróżniają pewne elementy. Zatem, explainer video, dzięki któremu promocja produktu w mediach wpłynie na zwiększenie sprzedaży:

  • jest krótki (około 1-2 minuty) i merytoryczny,
  • prezentuje konkretne korzyści, płynące z zakupu produktu i wyjaśnia, jak działa,
  • jest kreatywny, opowiada o produkcie w sposób prosty, ale ciekawy, skupia uwagę odbiorców i zapada w pamięć – najczęściej wykorzystuje animację.

I ile trzeba za niego zapłacić?

Ile kosztuje promocja produktu za pomocą explainer video? Koszt produkcji ustalany jest przez agencje kreatywne najczęściej indywidualnie – w zależności od tego, jak reklama w mediach społecznościowych ma wyglądać. Na ostateczny koszt rzutuje przede wszystkim poziom skomplikowania produkcji.
Warto pamiętać, by wybrać doświadczoną agencję, która doskonale wie, jak sprzedać produkt, wykorzystując reklamę medialną. Dzięki profesjonalnie przygotowanemu explainer video nie będziesz musiał się już zastanawiać, co muszę zrobić, aby sprzedawać więcej produktów i jak dotrzeć do dużej ilości odbiorców dla swojego produktu.

Gdzie zamieścić video, żeby dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców produktu?

Sposobem na to, jak sprzedać produkt, jest jego odpowiednie zaprezentowanie – najlepiej na stronie samego sklepu internetowego, jako element opisu. Tak film może okazać się elementem niezwykle istotnym dla decyzji zakupowych klientów.
Innym sposobem na to, jak dotrzeć do dużej ilości odbiorców dla swojego produktu jest reklama w mediach społecznościowych. Explainer video można wrzucić na firmowy profil na dowolnym portalu. Wykorzystaj wszystkie możliwości i przekonaj się sam, czy media mogą zwiększyć sprzedaż produktu!

Jak sprzedać produkt na YouTube?

YouTube to doskonałe rozwiązanie dla promocji produktu w mediach. Jak sprzedać produkt dzięki temu serwisowi? Wystarczy posiadać kanał – najlepiej firmowy i dodać na niego explainer video. Dzięki ogromnej popularności serwisu możliwe jest szybkie dotarcie do dużej ilości odbiorców dla swojego produktu, bez żadnego wysiłku!

Reklama telewizyjna a sprzedaż produktu

Promocja produktu w mediach za pomocą reklam TV to wciąż dobre rozwiązanie. Pozwala dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców produktu, niemal w każdym wieku. Istotne jednak, aby produkcja reklam telewizyjnych opierała się o rozwiązania nieszablonowe – aby reklama TV produktu była skuteczna, musi wyróżniać się spośród pozostałych, emitowanych w bloku reklamowym i przykuwać uwagę!
Zastanawiasz się, ile kosztuje promocja produktu przy wykorzystaniu reklamy telewizyjnej? Sytuacja jest podobna, jak w przypadku explainer video – wszelkie koszty to najczęściej kwestia indywidualna.

Dlaczego warto wybrać promocję produktu w mediach za pomocą video?

Treść, obraz, dźwięk i ruch – to połączenie, które stanowi odpowiedź zarówno na pytanie, jak sprzedać produkt i jak dotrzeć do dużej ilości odbiorców dla swojego produktu. A treść, obraz, dźwięk i ruch to właśnie video reklama – reklama medialna produktu o ogromnych możliwościach:

  • wzbudzania emocji,
  • budowania relacji z odbiorcą,
  • przykuwania uwagi.

A więc, czy media mogą zwiększyć sprzedaż produktu? Jak widać, zarówno explainer video, jak i reklama telewizyjna, to skuteczne rozwiązanie, jak sprzedać produkt. Pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców, przyczyniają się do wzrostu rozpoznawalności firmy i opowiadają historie o produkcie, które powodują, że odbiorcy pragną mieć go jak najszybciej.

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!