Współczesny świat i konkurencyjny rynek nie ułatwiają życia przedsiębiorcom. Wielu z nich zastanawia się, jak zaprezentować wizerunek firmy wśród potencjalnych i obecnych klientów. Jednym z popularnych sposobów na zwiększenie sprzedaży są filmy wizerunkowe, dzięki którym można pokazać swoją firmę w sieci od nieco bardziej kreatywnej strony. Jak poprawić wizerunek firmy, wykorzystując w tym celu film wizerunkowy, czym taki film jest, ile kosztuje i dlaczego warto zainwestować w jego produkcję?

Film wizerunkowy – co to jest?


Film wizerunkowy – co to tak naprawdę jest? Filmy wizerunkowe to wizytówka marki, dzięki której dana firma chce pokazać klientom i potencjalnym pracownikom, jakimi wartościami kieruje się w swojej działalności. Tego typu produkcje pozwalają na atrakcyjne podkreślenie własnej wizji prowadzenia biznesu i zainteresowanie ofertą poprzez zaprezentowanie jej atutów w sposób mniej konwencjonalny. Na filmy wizerunkowe stawiają czołowe firmy – polskie i zagraniczne. Dlaczego i Ty nie miałbyś wziąć z nich przykładu?

Jak zaprezentować wizerunek firmy za pomocą filmu korporacyjnego?

Nie wiesz, jak zaprezentować pozytywny wizerunek firmy? Postaw na nowoczesne technologie, w tym na filmy wizerunkowe, które można pokazywać zarówno w Internecie, zwłaszcza na portalach społecznościowych, jak i poza nim, na przykład na telewizorach w siedzibie przedsiębiorstwa czy branżowych targach. Jest to z pewnością nowoczesny środek do prezentacji firmy. Jeśli zatem zastanawiasz się, jak pokazać swoją firmę z dobrej strony, to film wizerunkowy będzie idealnym rozwiązaniem! Dlaczego? Choćby dlatego, że dzisiejsze społeczeństwo przyzwyczaiło się do informacji przekazywanej w postaci animacji i filmów – tego typu przekaz jest o wiele skuteczniejszy i lepiej zapamiętywany przez odbiorcę od tradycyjnego tekstu. Co więcej, jeśli zastanawiasz się, jak zaprezentować wizerunek firmy w oczach potencjalnych pracowników, to film wizerunkowy sprawdzi się w tej roli najlepiej. Pozwoli pokazać życie firmy i tworzącego ją zespołu, zachęcając w ten sposób kandydatów do aplikacji.

Jak zrobić film wizerunkowy? Profesjonalnie!

Nie wiesz, co jest potrzebne do filmu wizerunkowego i jak zrobić film wizerunkowy? W takim przypadku najlepiej zainwestować w usługi doświadczonych producentów video. Fachowcy mają odpowiedni, profesjonalny sprzęt, który jest potrzebny do nagrania filmu wizerunkowego, dzięki czemu otrzymamy nagranie wysokiej jakości. Jednak do filmu wizerunkowego trzeba mieć coś jeszcze. Dobry scenariusz, a przede wszystkim… ludzi! W końcu to oni tworzą firmę. Co jest szczególnie ważne? Autentyczność i bycie sobą. Przed nagraniem filmu warto określić, jakich efektów oczekujemy. Celem nagrania filmu wizerunkowego może być:

  • zaprezentowanie pozytywnego wizerunku firmy,
  • poprawa wizerunku firmy,
  • zainteresowanie potencjalnych kandydatów pracą w naszej firmie,
  • pokazanie wartości, misji, idei, którymi kieruje się dana firma,
  • zbudowanie zaufania do marki.

By skutecznie zdefiniować cele, trzeba także określić grupę docelową. Co wziąć pod uwagę?

  • wiek,
  • miejsce zamieszkania,
  • płeć,
  • status społeczny,
  • wysokość zarobków,
  • branżę,
  • zainteresowania.

Dlaczego potrzebne są te wszystkie działania? Ponieważ siła przekazu zależy od jego dopasowania do odbiorcy – zupełnie inny film przemówi do studenta szukającego swojej pierwszej pracy w zawodzie, a inny do szefa działu, mającego ponad 10-letnie doświadczenie w danej branży.

Ile kosztuje film wizerunkowy?

Zastanawiasz się, ile kosztuje film wizerunkowy i czy taka inwestycja się opłaca? Cena nagrania filmu wizerunkowego zależy od wielu aspektów – przede wszystkim od scenariusza, który zawiera informacje na temat tego, co chcemy pokazać i w jaki sposób. Im bardziej rozbudowany scenariusz, tym potrzebna jest większa ekipa zdjęciowa i więcej dni na stworzenie nagrania. Jeśli zastanawiasz się, jak zaprezentować wizerunek filmy, to musisz wiedzieć, że można stworzyć ciekawy film korporacyjny bez wydawania fortuny z portfela.

Jak poprawić wizerunek firmy?

Niestety, sytuacja na rynku przedsiębiorców nie jest łatwa – czasem wystarczy jeden błąd, by klienci stracili do nas zaufanie i zainwestowali w usługi konkurencji. Jak poprawić wizerunek firmy w takiej sytuacji? Można postawić na działania w sieci, w tym właśnie na film wizerunkowy, który zwiększy ruch w mediach społecznościowych czy na stronie internetowej. Takie nagranie to z pewnością świetne narzędzie do poprawy zewnętrznego PR marki, które zaprezentuje nasze nastawienie do przyszłych działań czy wyciągnięte przez nas wnioski.

Dobrze wykreowany wizerunek – Twoje być albo nie być

Dlaczego w obecnej sytuacji rynkowej dobrze wykreowany wizerunek to być albo nie być Twojej marki? Być może dlatego, że na bardzo konkurencyjnym rynku, oferującym wiele zbliżonych do siebie produktów, trudno się wyróżnić. Wielu klientów zwraca uwagę przede wszystkim na cenę, a ta nie u każdego przedsiębiorcy może być konkurencyjna. Jeśli zatem chcemy zachęcić do zakupów właśnie u nas, film wizerunkowy, pokazujący wiele naszych zalety i wartości, z pewnością może być skuteczny. Choćby dlatego, że niektórzy konsumenci czy potencjalni pracownicy cenią wiele różnych wartości, na przykład takich, jak działania wspierające ekologię, które można pokazać w sposób przyciągający uwagę właśnie przy pomocy filmu wizerunkowego. Skorzystaj z jego siły, a odpowiedzi na pytania, jak zaprezentować wizerunek firmy i jak pokazać swoją firmę w dobrym świetle, staną się dużo prostsza!

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!