Jak przyciągnąć do siebie nowych pracowników? I to pracowników, którzy faktycznie będą osobami, jakich poszukujesz, którzy dzięki swojej pasji i aktywności, będą pełnić istotną rolę w rozwoju firmy? Postaw na film rekrutacyjny – pokaż, jak pracuje się w Twojej firmie i przyciągnij te właściwe osoby! Kreatywna rekrutacja to najlepszy sposób na pozyskanie kreatywnych i zaangażowanych pracowników. Employer branding video pozwoli potencjalnemu kandydatowi zajrzeć do Waszego firmowego świata i świadomie podjąć decyzję, że to właśnie w to miejsce chce wnieść własne doświadczenie i dalej je rozwijać.

Co to jest film rekrutacyjny?

To nowoczesne rozwiązanie problemu, jak szukać pracowników nastawionych na cel, wiedzących, czego oczekują od pracy. Film rekrutacyjny to migawki z życia firmy, które ukazują w zawężeniu, jak wygląda praca w danej firmie. Ale żeby działał i faktycznie pomagał przyciągać do siebie nowych, wartościowych pracowników musi być zrobiony zgodnie z pewnymi zasadami. Skuteczna rekrutacja opiera się przede wszystkim o budowanie wizerunku wiarygodnej firmy, dlatego filmy rekrutacyjne:

  • muszą oddawać ducha firmy i stanowić przy tym lojalny przekaz,
  • powinny koncentrować się na istotnych dla firmy wartościach i założeniach,
  • tworzone są dla konkretnej grupy odbiorców, tak by potencjalny kandydat na dane stanowisko wiedział, że właśnie jego szukasz.

Przy tym wszystkim warto jednak wiedzieć, że film rekrutacyjny to nieograniczone możliwości zaprezentowania firmy w nieszablonowy sposób. Najważniejszy jest pomysł – koncepcja, która w efekcie sprawi, że po obejrzeniu filmu użytkownik pomyśli “to miejsce dla mnie!”.

Pozostaje jeszcze kwestia, jak ogłosić, że firma rekrutuje? Jedną z wielu zalet filmu rekrutacyjnego jest możliwość dotarcia do szerokiej grupy odbiorców. Można go zamieścić zarówno:

  • na firmowych profilach w social mediach,
  • na stronie firmy,
  • na portalach dla osób poszukujących pracy.

Dlaczego warto skorzystać z filmu rekrutacyjnego?

Filmy rekrutacyjne to przede wszystkim nieszablonowe i otwarte podejście do przyszłego pracownika. Dzięki nim firma wyróżnia się na tle konkurencji – są szczególnie istotne w wysoko konkurencyjnych branżach, gdzie o dobrego pracownika coraz trudniej. Tradycyjne ogłoszenia o rekrutacji to bardzo często za mało – giną wśród setek podobnych i ograniczają możliwości, jak szybko znaleźć wartościowego pracownika.

Filmy rekrutacyjne stanowią rozwiązanie, jak szukać pracownika skutecznie, ale i w wygodny sposób. Wykorzystaj taki film i…

  1. Pokaż firmę! Jak wygląda praca w Twojej firmie? Nad jakimi projektami działasz? Pokaż kandydatom, co mogą zyskać!
  2. Zdobądź wartościowe aplikacje – zaprezentuj dokładnie swoją ofertę i unikaj źle dobranych kandydatów.
  3. Wyróżnij się wśród innych ofert! Zaskakuj formą i przekazem – zdobywaj więcej dopasowanych aplikacji.
  4. Bądź pierwszy! Skutecznie przyciągaj uwagę i zgarniaj z rynku największe talenty.
  5. Zwiększ zasięg marki – takie filmy stanowią świetne rozwiązanie, jak promować proces rekrutacyjny w wielu miejscach w sieci – udostępniaj video w mediach społecznościowych i docieraj do szerokiej grupy odbiorców.
  6. Miejsce, atmosfera, ludzie – pokaż atmosferę w pracy i zespół – nie samymi projektami żyje firma.

A jak przyciągnąć do siebie nowych pracowników za pomocą filmu rekrutacyjnego? Doskonale wiedzą to agencje kreatywne – i chętnie Ci pomogą!

Skuteczna rekrutacja – jak zrobić to dobrze?

Co to film rekrutacyjny w teorii już wiadomo. Ale jak wygląda materiał, dzięki któremu rekrutacja będzie skuteczna? Lepiej zobaczyć, niż tylko opowiedzieć, więc poniżej kilka przykładów od firm, które wiedzą, jak szukać pracowników.

Intel Rock Stars
Czyli, jak przyciągnąć do siebie nowych pracowników, stawiając na zabawę. Wartości istotne dla firmy – pokazane, pełna luzu atmosfera – jest, myśl “widzę tam siebie!” – wywołana. That it’s!

General Electric
Kampania złożona z kilku filmów, która wychodzi z biura i w niekonwencjonalny, pełen humoru sposób przedstawia nieco mniej oczywistą, dla niektórych, stronę firmy.

A teraz coś od nas – tak, tak, my też możemy pochwalić się udanymi produkcjami employer branding video!

SDE Software House
Prawdziwie nieszablonowy i neobyčejný spot wizerunkowy dla czeskiej ekipy SDE Software Solutions.

SDE | UNcorporate video from Filmpoint on Vimeo.

Cludo
W jednym filmie pies, dinozaur, rakieta kosmiczna i Narcos, czyli spot dla Cludo.

Cludo – brand video 2018 from Filmpoint on Vimeo.

XSolve
Kreatywność zespołu pokazana w kreatywny sposób. Duża dawka zaraźliwego humoru i dobrej zabawy od początku do końca.

2015 – film wizerunkowy – XSolve from Filmpoint on Vimeo.

No dobrze, filmy ciekawe, ale ile kosztuje kampania rekrutacyjna?

Ile kosztuje film rekrutacyjny?

Koszt szukania nowych pracowników z wykorzystaniem employer branding video jest ruchomy. A to dlatego, że składa się na niego wiele czynników. Zlecając produkcję filmu rekrutacyjnego agencji kreatywnej, przygotuje ona scenariusz, uwzględniający wszystkie elementy, jakie mają znaleźć się w video, a na ich podstawie dokona wyceny. Całościowy koszt filmu rekrutacyjnego będzie zależał przede wszystkim od:

  • stopnia złożoności produkcji,
  • nakładu pracy,
  • liczby osób zaangażowanych w pracę nad filmem.

Co jeszcze pomaga przyciągnąć nowych pracowników?

To, jak świetni ludzie pracują w firmie i jak zabawna panuje w niej atmosfera, zdecydowanie przekłada się na przyciąganie odpowiednich ludzi. Ale dla optymalnej skuteczności rekrutacji nie zapominaj, by pokazać korzyści, jakich mogą się spodziewać przyszli pracownicy. Gracie na przerwach w ping-ponga albo w Fifę, a może Wasze biura są designersko urządzone? Pokaż to!

Wiadomo też, że renoma firmy, satysfakcjonująca pensja czy dodatkowe bonusy, jak na przykład karta MultiSport to elementy, które przyciągają do firmy nowych pracowników. Ale przecież nie pokażesz na filmie, na jaką kwotę szef robi przelew pracownikowi… Dobrze zrobiony film rekrutacyjny sprawi, że ten właściwy, nowo zatrudniony pracownik sam się o tym przekona!

Skuteczna rekrutacja to pierwszy krok

Niebanalny film rekrutacyjny to skuteczne rozwiązanie, jak szukać i jak przyciągnąć do siebie nowych pracowników. Jednak przyciągnąć to nie wszystko – należy zadbać o utrzymanie pracownika. Między innymi z tego powodu tak istotne jest przygotowanie rzetelnego employer branding video. Szukanie pracowników oparte o pokazywanie im czegoś, co faktycznie nie spotka ich w nowym miejscu pracy to strata czasu i pieniędzy, a także zagrożenie dla wizerunku firmy. Rozczarowany pracownik odejdzie i z pewnością nie poleci nikomu takiej firmy.

Dlatego, jak szukać pracowników, to tylko prawdziwie! Twoja firma z pewnością ma wiele do zaprezentowania, dobra produkcja pokaże to z najlepszej strony, a wtedy nie potrzebne będzie tworzenie iluzji. Najważniejsze, by stworzyć film rekrutacyjny, który przyciągnie do firmy nowych pracowników pełnych pasji, którzy własne umiejętności włożą w jej rozwój. Bo jak powiedział Bill Gates „Zabierzcie nam 20 najlepszych pracowników, a Microsoft stanie się nieliczącą się firmą”.

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!