Materiały video to doskonała forma reklamy marki. Są niezbędne podczas promocji nowego produktu, ale okazują się także niezawodne w procesie poszukiwania nowych pracowników do zespołu. Filmy rekrutacyjne pozwalają zaprezentować Twoją firmę w taki sposób, aby zaintrygować potencjalnego kandydata na wybrane stanowisko i zachęcić go do aplikacji. Co powinien zawierać skuteczny employer branding?

Kogo szukasz? – sprecyzowana grupa odbiorców

Stwórz film odpowiedni do stanowiska pracy. Określona grupa odbiorców to klucz do efektywnego filmu rekrutacyjnego. Ty doskonale wiesz, kogo szukasz – spraw, aby Twój przyszły pracownik po obejrzeniu filmu poczuł, że to właśnie jego potrzebujesz na dane stanowisko. Inne treści zostaną zawarte w filmie skierowanym do pracownika biurowego, a inne do inżyniera. Każde stanowisko pracy wyróżnia się swoistym charakterem – uwydatnij go.

Prawdziwe oblicze marki

Zapraszasz nowego pracownika do swojej firmy, a nie do iluzji, jaką wykreujesz na filmie. Oczekujesz od pracowników lojalności, więc sam także bądź lojalny. Pokaż, jak naprawdę wygląda praca, by uniknąć późniejszego rozczarowania. Daj poznać kandydatowi Twoich pracowników i ich poglądy na temat firmy. Pokaż, jak wygląda typowy pracowniczy dzień, bez zabarwiania rzeczywistości. Przecież i bez tego Twoja firma jest doskonałym miejscem pracy!

Wartościowa treść czyli zwięzłość i konkrety

Filmy rekrutacyjne, jak każde inne filmy promujące markę, powinny być krótkie a konkretne. Wybierz tylko najważniejsze aspekty działalności i to je zaprezentuj w materiale video:

  • wartości, którym wierna jest marka,
  • idea przyświecająca pracy,
  • możliwość rozwoju,
  • kontakty między pracownikami,
  • atmosfera w firmie.

Możliwości jest wiele. Sam doskonale wiesz, co warto wyróżnić i na tym się skup. Film, który opowiada o wszystkim, najczęściej zatraca to, co najcenniejsze.

Stwórz koncept filmu rekrutacyjnego

Dobry film nie powstaje ot tak. Spójna wizja, klarowny plan tego, co chcesz przekazać, mogą stworzyć naprawdę wartościowe materiały. Intrygujący wstęp, dynamiczne i konkretne rozwinięcie, zakończenie pozostawiające nutkę niedosytu – i historia o Twojej firmie gotowa. Opowiedz o swojej marce i wzbudź w przyszłym pracowniku nieodpartą chęć dowiedzenia się więcej i stania się częścią Twojego zespołu.

Film rekrutacyjny choć wymaga więcej pracy, niż typowe ogłoszenie, generuje znacznie większe korzyści. Materiał video, w którym nie zabraknie powyższych elementów z pewnością przyciągnie do Twojej firmy wartościowych pracowników. Kandydat, który wie, jak wygląda praca na danym stanowisku, świadomie wybiera Twoją ofertę. Wybierz doświadczony dom produkcyjny i stwórz employer branding, zapewniając firmie nowe perspektywy.