Często zdarza się, że nieodpowiednio dobrane formaty reklam denerwują odbiorców. Adblock (czyli wtyczka blokująca reklamy) króluje już prawie w każdej przeglądarce. Użytkownicy przyznają, że korzystają z niej, dlatego że trafili na drażniącą lub uciążliwą reklamę.

W takim razie, o czym powinniśmy pamiętać, aby unikać pomijania reklam przez użytkowników? Co robić, aby reklamy stały się czymś przyjaznym i ciekawym w odbiorze? Poniżej kilka rzeczy, których zdecydowanie nie polecamy robić:

  1.  Automatyczne odtwarzanie filmu z dźwiękiem – nie ma nic gorszego, kiedy próbujesz w spokoju i ciszy obejrzeć jakiś film w serwisie internetowym, a całość przerywa głośna i nachalna reklama. Albo, kiedy przewijasz swój Facebookowy feed i nagle bezceremonialnie rozbrzmiewa głośna reklama. Tak zdecydowanie nie wolno robić.
  2. Brak możliwości pominięcia reklamy przed filmem – chyba nikt z nas nie lubi, kiedy czekając na video odtwarzane na YouTubie, przed całością pojawia się reklama niemożliwa do pominięcia. Jeśli decydujemy się na pre-rolle, pamiętajmy, że muszą one nawiązywać tematyką do video oraz być zwięzłe i mimo wszystko możliwe do pominięcia. Zamiast przymusu, wykorzystajmy ciekawą historię, a gwarantujemy, że widz chętniej z nami zostanie.
  3. Niekontrolowane pop-upy video – jeśli trafiamy na konkretną stronę i ledwo po wejściu na nią jesteśmy atakowani pop-upami, jedyne czego szukamy to krzyżyk do jego zamknięcia. Jednak kiedy nasz kursor zmierza ku krzyżykowi, naszym oczom ukazuje się kolejny pop-up. Trudno w tej sytuacji nie czuć się zaatakowanym i przytłoczonym nadmiarem informacji. Zanim zaatakujemy klienta pytaniem „W czym mogę pomóc?”, dajmy mu chwilę na zapoznanie się z naszą ofertą.
  4. Brak odpowiedniego targetowania – jeśli wykorzystujesz video w swojej strategii, zadbaj o to, aby było kierowane do odpowiednich grup docelowych. Optymalizuj koszty i kieruj się do kluczowych dla Ciebie odbiorców, których zainteresuje Twój produkt bądź usługa.
  5. Niska jakość video – ciężka strona, powolne ładowanie video, niska jakość materiału – to tylko niektóre z błędów, które powodują, że odbiorca zniechęca się do dalszego oglądania materiału. Zadbaj o jakość i wartość, a użytkownicy obejrzą Twoje reklamy z przyjemnością. 

Planując działania video, pamiętaj, że musisz się wyróżnić! Zapewnij swoim odbiorcom wartość, stwórz zabawny lub intrygujący materiał, który wzbudzi ciekawość i zaplanuj odpowiednio działania reklamowe. Te trzy proste kroki znacznie zwiększą twoje szanse na dotarcie do odbiorcy.