Wideo ma ogromną szansę stać się idealnym narzędziem do zwiększania świadomości marki i sprzedaży dla Twojej firmy, dlatego kluczowa jest wiedza, z których trendów wideo powinieneś skorzystać.

Przygotowaliśmy 7 trendów, które warto wcielić do swojej strategii wideo marketingu:

 

  1. Transmisje na żywo w mediach społecznościowych – stają się coraz bardziej popularne wśród internautów. Live w mediach społecznościowych może pomóc Twojej marce w rozwoju, a dzięki temu dotrzeć do jeszcze większej liczby odbiorców. Transmisja na żywo pozwala na angażowanie się użytkowników w markę i aktywne zbieranie feedbacku od swoich odbiorców. Livestream to świetne rozwiązanie, jeśli organizujesz event. Skutecznie zwiększa ilość uczestników. Te osoby, które nie mogły sobie pozwolić na pojawienie się osobiście, dołączą zdalnie, w dogodnym dla siebie miejscu i czasie.
  2. Pionowe wideo – format ten stanowi ukłon w stronę rosnącej grupy użytkowników konsumujących treści na swoich smartfonach. Twój film wyświetli się w naturalnej pozycji, bez konieczności manewrowania urządzeniem mobilnym. Korzystając z pionowego wideo, nie tylko bardziej przyciągniesz uwagę użytkowników, ale także będziesz w stanie wykorzystać większą część ekranu. Największe portale społecznościowe, pozwalają na publikację pionowych filmów, bez czarnych granic, co oznacza, że użytkownicy nadal mogą trzymać telefony w naturalnej pozycji podczas oglądania filmów.
  3. Krótkie wersje Twoich filmów – czyli zajawki, teasery, zapowiedzi, skróty, które mają jeden cel – wzbudzić zainteresowanie. Tworząc długi film, pamiętaj, żeby stworzyć też jego krótszą zajawkę, którą opublikujesz w mediach społecznościowych z przekierowaniem do Twojej witryny, w której umieścisz pełne wideo. Zaleca się filmy od 30 do 60 sekund.
  4. Napisy – publikując wideo w mediach społecznościowych, pamiętaj o napisach. Po pierwsze wielu Twoich odbiorców ogląda filmy bez dźwięku i dzięki napisom zwiększysz zrozumienie contentu, zaangażowanie i czas oglądania. Dodatkowo napisy mogą umożliwić wyszukiwarkom znacznie głębsze zrozumienie treści wideo, co pomaga w SEO.
  5. Wideo 360 stopni – w zależności od tego, czym zajmuje się Twoja marka, warto zastanowić się nad efektem 360 stopni w wideo marketingu. Format ten postrzegany jest jako bardzo efektowny element do włączenia w strategię. Wideo 360 to sposób na zwiększenie zaangażowania, a także uzyskanie wyższego współczynnika klikalności.
  6. Filmy szkoleniowe – statystyki mówią, że odbiorca może zapamiętać tylko 10% treści tekstowych, 65% treści wizualnych, oraz 95% treści audiowizualnych. Dlatego, aby efektywnie szkolić pracowników, klientów, podwykonawców marki powinny wykorzystywać filmy szkoleniowe, ponieważ to one najbardziej angażują podczas kursów.
  7. Vlogowanie i influencerzy – to pojęcia mocno związane z milenialsami. Warto o nich pamiętać. Vlog pozwala na stałe połączenie twórcy z odbiorcami w bardzo autentyczny sposób, buduje zaangażowaną społeczność. W zależności od tego, czym zajmuje się Twoja marka i do kogo chcesz trafić, warto wykorzystać potencjał vloga lub podcastu.

 

Pamiętajmy, że coraz to nowe trendy to tylko wskazówki dla naszej marki. Decydując się na wdrożenie, któregoś z nich, zastanówmy się, czy nasza marka lub produkt na pewno do niego pasują, a także czy nasi odbiorcy z niego skorzystają. Jeśli potrzebujecie wsparcia, możemy wspólnie zastanowić się nad Waszymi działaniami!

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!