O pionowym wideo mogliście posłuchać w jednym z naszych vlogów – kto nie miał jeszcze okazji – zapraszamy 🙂 

Dzisiaj przedstawiamy Wam kolejne powody, dlaczego w mediach społecznościowych warto zacząć korzystać z pionowego wideo

 

Trend z którego korzystają użytkownicy mobilni

Badania pokazują, że ponad 90% użytkowników urządzeń mobilnych trzyma je pionowo niezależnie od tego czy właśnie przeglądają pocztę, czatują czy oglądają filmy. Wiele osób rezygnuje z obracania telefonu w czasie oglądania wideo, jeśli materiał będzie dopasowany do pionowego oglądania to tylko zwiększy jego zainteresowanie. Jako, że zjawisko mobilnego wideo trwa, możemy jedynie przypuszczać, że już niedługo telefony staną się najczęstszym urządzeniem na którym użytkownicy oglądają materiały wideo.

 

Trend który wykorzystują platformy społecznościowe

Jako pioniera stosowania wideo w pionie uważa się Snapchata, jego popularność została wyparta przez Facebooka i Instagram, ale trend wertykalizacji pozostał. Aktualnie już nawet YouTube przestawia się na dynamiczny odtwarzacz wideo w aplikacjach mobilnych, który automatycznie dostosowuje proporcje do zawartości. Wniosek z tego taki, że niemal na każdej platformie społecznościowej, używanej przez Twoją markę, dostępne są funkcje wideo wertykalnego, coraz częściej oczekiwanego przez odbiorców.

 

Trend z którego powoli zaczynają korzystać największe marki

Wertykalizacja wideo ma spory potencjał również w działaniach reklamowych. Największe marki korzystając z promocji czy to na Facebooku czy na Instagramie, biorą pod uwagę najnowsze formaty reklamowe – w tym wypadku stawiają na wideo w pionie. Idealnym przykładem są reklamy na Instagram Stories, które zawsze oglądane są w pionie. Oczywiście duże marki mogą pozwolić sobie na wydanie większego budżetu i przeprowadzenie testów A/B. Jednak nie trzeba być gigantem, aby zauważyć że trend rozwija się bardzo szybko i korzysta z niego wiele marek.

 

Trend który angażuje odbiorców

Od pewnego czasu otwarcie mówi się, że wideo jest najsilniejszym formatem marketingu na Facebooku. Jest wciągający i pozwala na wspięcie się na wyżyny kreatywności, aby opowiedzieć historię lub dostarczyć użytecznych informacji, które w innym przypadku byłyby trudne do przekazania w statycznym obrazie. Wiele marek zauważa, że pionowe filmy zwiększają zaangażowanie użytkowników, a konsumenci chętniej je oglądają.

 

Trend dopasowany do mediów społecznościowych

Jak wynika z najnowszego badania Digital 2019: Poland, coraz chętniej sięgamy po telefon i za jego pomocą dokonujemy wszelkich czynności do których potrzebny jest nam internet. Badania wykazały, że 69% Polaków korzysta z internetu mobilnego, a aż 80% polskich użytkowników ogląda wideo na urządzeniach mobilnych. Publikując treści w mediach społecznościowych, marki muszą zwrócić na to szczególną uwagę – content musi być dopasowany do najnowszych trendów.

 

Co oznacza rozwój pionowego wideo? Oznacza to zastanowienie się i przeanalizowanie w jaki sposób powinno się produkować kolejne treści wideo dedykowane pod social media. Warto wziąć pod uwagę, że Twoi odbiorcy przeważnie przeglądają teraz pionowe materiały wideo. Twoje filmy powinny pasować do tego trendu!

Zaciekawił Cię artykuł i zastanawiasz się nad współpracą? Napisz do nas – odpowiemy na wszystkie pytania!