widelki cenowe

Widełki cenowe – czyli jak wyceniamy produkcję video?

Pytanie o widełki cenowe pojawia się na początku prawie każdej rozmowy z potencjalnym klientem zainteresowanym produkcją video. Pytać jednak o koszt filmu bez ustalenia szczegółów to jak pytać mechanika o koszt naprawy samochodu nie podając jego marki, modelu, rocznika ani … rodzaju usterki. Zacznijmy więc od ustalenia kilku niezbędnych do wyceny informacji.

Read more


event

Jak wykorzystać video w branży eventowej?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, w pierwszej kolejności musimy rozwiązać inną kwestię. A mianowicie, co należy do głównych celów każdego organizatora eventów? Po pierwsze, żeby jak najwięcej ludzi pojawiło się na dzisiejszym wydarzeniu. Po drugie, żeby jeszcze więcej ludzi było na jutrzejszym wydarzeniu a zarówno klient jak i uczestnicy byli wniebowzięci. Wiedząc już, co chcemy osiągnąć, przejdźmy do tego, jak video może pomóc przyciągnąć więcej ludzi na nasz event i sprawić, że satysfakcja z uczestnictwa w nim będzie przynajmniej tak duża, jak frekwencja.

Read more


Jak przygotować dobry webinar B2B?

Webinar to popularna wersja internetowych szkoleń lub prezentacji. Czasem transmitowanych na żywo, z pytaniami od widzów i chatem, innym razem retransmitowanych. Niezależnie od wybranej formy, webinar oferuje wnikliwą wiedzę przekazywaną przez specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem. A przynajmniej tak jest w teorii.

W praktyce, spośród wielu webinarów na rynku, niestety łatwo jest trafić na wiedzę serwowaną „po łebkach” lub wyłącznie w zakresie pozwalającym osobie lub firmie prowadzącej webinar, wypromować swój produkt. Widz czuje się wtedy oszukany. I słusznie, bo liczył na cenną wiedzę, a dostał do ręki ulotkę. Jeszcze gorzej, gdy ulotki nie wręczył mu profesjonalista, którego się spodziewał tylko ktoś, od kogo trudno odbiera się jakąkolwiek ulotkę, o wiedzy nie wspominając. Jak zatem powinien wyglądać webinar z prawdziwego zdarzenia?

Read more


Software house video marketing – jak się za to zabrać?

Nowe technologie napędzają świat. Żyjemy w czasach, w których mówi się, że ‘każda firma jest firmą software’, ponieważ nawet lokalna budka z hamburgerami potrafi mieć aplikację do szybkiego zamawiania jedzenia.

Popyt zdecydowanie przerasta podaż, co nie o każdej branży usługowej można powiedzieć. Przeciętny software house znajdzie klientów, a o usługi dobrych software house klienci wręcz ubiegają. Czy w takim razie w firmach tworzących różnego rodzaju oprogramowanie decyzja o rozwoju działu marketingu i inwestycji w video marketing jest uzasadniona?

Read more


Crowdfunding video – video, które sfinansuje Twój projekt.

 

Crowdfunding to metoda finansowania zewnętrznego. Dzięki zbiórkom zorganizowanym na platformach crowdfundingowych, firmy oraz osoby prywatne zdobywają fundusze potrzebne do sfinansowania swojej usługi lub produktu. Ale, aby tak się stało, bardzo dużo zależy od jego odpowiedniej prezentacji. I tu wkracza crowdfunding video.

Read more


Dzień zdjęciowy – 11 rzeczy, które warto wiedzieć!

Są takie momenty w życiu, kiedy tylko spokój może nas uratować. I to jest właśnie jeden z nich. Ekipa filmowa wkracza do Twojego biura. Wdech, wydech. Żeby nakręcić film. Wdech, wydech. Cisza, spokój, kwiat lotosu na tafli jeziora. To naprawdę nic strasznego! W dodatku dzień zdjęciowy w firmie może się okazać jednym z najmilszych wspomnień. Aby nic Cię nie zaskoczyło zdradzimy Ci teraz, czego możesz się spodziewać i jak się przygotować na tę niecodzienną sytuację.  

Read more


Zastosowanie video w branży medycznej

Video ma szereg zastosowań w medycynie – od edukowania lekarzy po znoszenie barier psychologicznych u pacjentów. Przygotowanie video dla instytucji medycznych wiąże się jednak z szeregiem utrudnień i obostrzeń. W tym poście dzielimy się naszymi doświadczeniami z kilku ze zrealizowanych przez nas w tej branży projektów.

Read more


Montaż filmowy – Edward Nożycoręki w akcji.

Moment, w którym zdjęcia na planie filmowym kończą się, wcale nie oznacza także końca naszej pracy. Dla niektórych z nas, w tym montażystów, ona tak naprawdę dopiero się rozpoczyna.

Read more


Dobrze zorganizowany plan filmowy czyli kto jest kim?

Lubisz planować? My też. Bo doskonale wiemy, że żaden (dobry!) film nie powstanie bez odpowiednio zorganizowanego miejsca pracy, jakim jest plan filmowy.  Mamy od tego właściwych ludzi, którzy w tym przypadku są niezbędnym ogniwem. 

Read more


Preprodukcja, produkcja, postprodukcja – jak robimy film?

Stworzenie filmu można porównać do ugotowania pysznej potrawy. Aby powstała, potrzebny jest: dobry przepis, odpowiedni sprzęt oraz składniki i ktoś, kto je ze sobą połączy dokładnie tak, jak trzeba. W praktyce wszystkie te elementy zamykają się w trzech słowach: preprodukcja, produkcja, postprodukcja.

Read more


Social video dominuje komunikację marki

W 2015 roku świat usłyszał:

“W ciągu najbliższych kilku lat, video stanie się jedną z najbardziej angażujących form contentu dostępnego online. Mamy więc szansę, żeby zbudować najlepsze miejsce do oglądania i dzielenia się tego typu treściami.” [1]

Read more


10 rad jak dobrze wypaść przed kamerą

Mówienie do kamery nie jest łatwe i często bywa stresujące nawet dla profesjonalistów. Jej oko potrafi bezlitośnie zdemaskować każde niedociągnięcie czy niedoskonałość. Bez skrupułów uwypukli nawet najdrobniejszy błąd. Dlatego tak ważne jest, by odpowiednio przygotować się do medialnego wystąpienia. Opierając się na naszym doświadczeniu stworzyliśmy kilka ważnych zasad oraz porad, które z pewnością Ci w tym pomogą i zminimalizują ryzyko popełnienia gafy.

Read more


Live streaming bez tajemnic

Live streaming to usługa polegająca na transmitowaniu treści video, w czasie rzeczywistym. Transmitować można m.in.: wydarzenia sportowe, koncerty, wywiady, konferencje lub prezentacje nowych produktów i usług. Marketerzy z największych światowych firm takich, jak: GE, Nestle czy Mars, już od lat korzystają z live streamingu w celu promocji swojej marki wśród klientów. Potrzebujesz twardych dowodów i argumentów na to, jak wiele korzyści może przynieść Twojej firmie skorzystanie z tej, dynamicznie rozwijającej się technologii? Specjalnie dla Ciebie, przygotowaliśmy ich aż 10!

Read more


5 złotych zasad obsługi klienta w social media

O obsłudze klienta w mediach społecznościowych mówi się już od dawna i teoretycznie nie jest ona żadną nowością czy zaskoczeniem. Wydaje się jednak, że wiele firm wciąż nie docenia tego kanału komunikacji ze swoimi klientami, co oczywiście stanowi duży błąd i może negatywnie wpływać na ich wizerunek. Prognozuje się bowiem, że obsługa klienta w Social Media będzie w dalszym ciągu rosła w siłę i w najbliższym czasie stanie się mocno dominującym trendem.

Read more


Nowe rozmiary grafik na Facebooka

Nowy rozmiar grafik na Facebooku

Koniec 2016 roku przyniósł istotną zmianę w sposobie wyświetlania pionowych zdjęć i grafik na Facebooku. Dotychczas wszystkie grafiki i zdjęcia Facebook automatycznie kadrował do proporcji kwadratu. Teraz marketerzy mają nowe możliwości!

Read more


Proszę nakręcić innowacyjność, czyli o powstawaniu filmów wizerunkowych

Film wizerunkowy to nie jest wieczorny makijaż i nie musi pasować do koloru ścian w siedzibie Klienta. Dlatego kiedy mówimy o takim filmie, myślimy o charakterze (firmy), a nie o charakteryzacji.

Z tym nastawieniem rozpoczynamy proces poznawania Klienta, jego potrzeb i celów. Ta droga prowadzi nas do zrozumienia firmy, a stąd już tylko krok do udanej współpracy. No, może kilka. Przyjrzyjmy się im.

Read more


Dzień na planie filmowym: dramat, horror, komedia?

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak wygląda typowy dzień zdjęciowy, to muszę Was rozczarować. Taki dzień po prostu nie istnieje. A tym, co łączy nasze kolejne plany zdjęciowe, w najlepszym razie jest kraj, w jakim się odbywają – choć i to nie zawsze.

Mimo to w toku naszej współpracy z klientami okazuje się, że ich wyobrażenie o produkcji spotu wymaga uzupełnienia. Być może ten wpis okaże się pomocny, dla obu stron. Żeby tak się stało, opiszę jeden z naszych niezwykłych typowych dni zdjęciowych.

Ale wcześniej muszę wspomnieć o tym, co na każdym planie jest najważniejsze i na każdym planie wygląda inaczej: o ludziach. Mogłoby się wydawać, że ekipa filmowa to sztywny skład, który obsługuje kolejne plany bez względu na ich specyfikę. Nic podobnego.

Jako producent mam obowiązek stworzyć możliwie najlepszą jednostkę, czyli dopasować ją do potrzeb konkretnego projektu. Tym samym w przypadku zdjęć kulinarnych do ekipy dołącza stylista żywności, przy zdjęciach podwodnych wspiera nas nurkujący operator, a kiedy w filmie udział biorą zwierzęta, miejsce obok reżysera może zająć nawet treser mrówek…

Read more


Jakie filmy przyciągają widzów na YouTube?

Jest takie pytanie, które zadaje sobie każda osoba zainteresowana video marketingiem – jak sprawić, by nasz film stał się popularny? W Internecie znaleźć można wiele porad, firm zapewniających, że wypromują co tylko chcecie za odpowiednią kwotę, strony internetowe oferujące znaczy boost w oglądalności. Ale to głównie odbiorcy decydują o tym, czy film zyska wiele wyświetleń i duże zainteresowanie użytkowników, czy może zginie w mrocznych gąszczach Internetu.

Jak zainteresować ludzi swoim filmem?

Dobry film potrafi bez większych starań szybko rozprzestrzenić się w Internecie z pomocą praktycznie samych użytkowników. Wiralowe video jest niczym wirus, który „zaraża” każdy portal społecznościowy zdobywając coraz większą oglądalność. Youtuberzy przez lata zbierali informacje na temat tego, co się „sprzedaje” oraz jakie metody są najbardziej skuteczne w przypadku video marketingu. Postanowiłam vpodzielić je na kilka kategorii, które według mnie najlepiej charakteryzują najpopularniejsze filmy.

Read more


Gdzie warto publikować filmy? Facebook vs YouTube.

 

Wielu klientów pyta nas o rosnącą popularność Facebooka w video marketingu. Od miesięcy w Internecie można przeczytać liczne artykuły o statystykach wyświetleń filmów na Facebooku, które są znacznie większe niż na YouTube, między innymi:

YouTube is losing the battle for video

Facebook 8 billion video views

8 milionów wyświetleń video dziennie? Super! Zatem porzućmy YouTube’a i skupmy się wyłącznie na Facebooku! – Zdecydowanie nie. Nie tak działają social media i nie można zamykać się na tak duży potencjał marketingowy, ślepo podążając za nową modą. Oczywiście liczba wyświetleń jest jak najbardziej prawdziwa, ale są to tzw. statystyki próżności, które w video marketingu nie są najistotniejsze.

Read more


Sprzedaż napędzana treścią – content marketing i video

Moim głównym zadaniem podczas obsługi klienta jest udzielenie mu pomocy. Udzielenie pomocy poprzez wiedzę, doświadczenie, kontakty i pomysły. Tak kiedyś napisano ten łańcuszek, że marketing generuje leady dla sprzedaży, jakiś sprzedawca bierze leada na warsztat i opaździerza (nowy wyraz u nas, popisuję się tylko) klientowi produkt lub usługę. Problem w tym, że taki system jest do d**y.

Read more