5 złotych zasad obsługi klienta w social media

O obsłudze klienta w mediach społecznościowych mówi się już od dawna i teoretycznie nie jest ona żadną nowością czy zaskoczeniem. Wydaje się jednak, że wiele firm wciąż nie docenia tego kanału komunikacji ze swoimi klientami, co oczywiście stanowi duży błąd i może negatywnie wpływać na ich wizerunek. Prognozuje się bowiem, że obsługa klienta w Social Media będzie w dalszym ciągu rosła w siłę i w najbliższym czasie stanie się mocno dominującym trendem.

Read more


Nowe rozmiary grafik na Facebooka

Nowy rozmiar grafik na Facebooku

Koniec 2016 roku przyniósł istotną zmianę w sposobie wyświetlania pionowych zdjęć i grafik na Facebooku. Dotychczas wszystkie grafiki i zdjęcia Facebook automatycznie kadrował do proporcji kwadratu. Teraz marketerzy mają nowe możliwości!

Read more


Proszę nakręcić innowacyjność, czyli o powstawaniu filmów wizerunkowych

Film wizerunkowy to nie jest wieczorny makijaż i nie musi pasować do koloru ścian w siedzibie Klienta. Dlatego kiedy mówimy o takim filmie, myślimy o charakterze (firmy), a nie o charakteryzacji.

Z tym nastawieniem rozpoczynamy proces poznawania Klienta, jego potrzeb i celów. Ta droga prowadzi nas do zrozumienia firmy, a stąd już tylko krok do udanej współpracy. No, może kilka. Przyjrzyjmy się im.

Read more


Dzień na planie filmowym: dramat, horror, komedia?

Jeśli chcecie dowiedzieć się, jak wygląda typowy dzień zdjęciowy, to muszę Was rozczarować. Taki dzień po prostu nie istnieje. A tym, co łączy nasze kolejne plany zdjęciowe, w najlepszym razie jest kraj, w jakim się odbywają – choć i to nie zawsze.

Mimo to w toku naszej współpracy z klientami okazuje się, że ich wyobrażenie o produkcji spotu wymaga uzupełnienia. Być może ten wpis okaże się pomocny, dla obu stron. Żeby tak się stało, opiszę jeden z naszych niezwykłych typowych dni zdjęciowych.

Ale wcześniej muszę wspomnieć o tym, co na każdym planie jest najważniejsze i na każdym planie wygląda inaczej: o ludziach. Mogłoby się wydawać, że ekipa filmowa to sztywny skład, który obsługuje kolejne plany bez względu na ich specyfikę. Nic podobnego.

Jako producent mam obowiązek stworzyć możliwie najlepszą jednostkę, czyli dopasować ją do potrzeb konkretnego projektu. Tym samym w przypadku zdjęć kulinarnych do ekipy dołącza stylista żywności, przy zdjęciach podwodnych wspiera nas nurkujący operator, a kiedy w filmie udział biorą zwierzęta, miejsce obok reżysera może zająć nawet treser mrówek…

Read more


Jakie filmy przyciągają widzów na YouTube?

Jest takie pytanie, które zadaje sobie każda osoba zainteresowana video marketingiem – jak sprawić, by nasz film stał się popularny? W Internecie znaleźć można wiele porad, firm zapewniających, że wypromują co tylko chcecie za odpowiednią kwotę, strony internetowe oferujące znaczy boost w oglądalności. Ale to głównie odbiorcy decydują o tym, czy film zyska wiele wyświetleń i duże zainteresowanie użytkowników, czy może zginie w mrocznych gąszczach Internetu.

Jak zainteresować ludzi swoim filmem?

Dobry film potrafi bez większych starań szybko rozprzestrzenić się w Internecie z pomocą praktycznie samych użytkowników. Wiralowe video jest niczym wirus, który „zaraża” każdy portal społecznościowy zdobywając coraz większą oglądalność. Youtuberzy przez lata zbierali informacje na temat tego, co się „sprzedaje” oraz jakie metody są najbardziej skuteczne w przypadku video marketingu. Postanowiłam vpodzielić je na kilka kategorii, które według mnie najlepiej charakteryzują najpopularniejsze filmy.

Read more


Gdzie warto publikować filmy? Facebook vs YouTube.

 

Wielu klientów pyta nas o rosnącą popularność Facebooka w video marketingu. Od miesięcy w Internecie można przeczytać liczne artykuły o statystykach wyświetleń filmów na Facebooku, które są znacznie większe niż na YouTube, między innymi:

YouTube is losing the battle for video

Facebook 8 billion video views

8 milionów wyświetleń video dziennie? Super! Zatem porzućmy YouTube’a i skupmy się wyłącznie na Facebooku! – Zdecydowanie nie. Nie tak działają social media i nie można zamykać się na tak duży potencjał marketingowy, ślepo podążając za nową modą. Oczywiście liczba wyświetleń jest jak najbardziej prawdziwa, ale są to tzw. statystyki próżności, które w video marketingu nie są najistotniejsze.

Read more


Sprzedaż napędzana treścią – content marketing i video

Moim głównym zadaniem podczas obsługi klienta jest udzielenie mu pomocy. Udzielenie pomocy poprzez wiedzę, doświadczenie, kontakty i pomysły. Tak kiedyś napisano ten łańcuszek, że marketing generuje leady dla sprzedaży, jakiś sprzedawca bierze leada na warsztat i opaździerza (nowy wyraz u nas, popisuję się tylko) klientowi produkt lub usługę. Problem w tym, że taki system jest do d**y.

Read more


Co z tą animacją?

Po ponad dwóch latach pracy w agencji videomarketingowej doszłam do wniosku, że czas najwyższy pokazać całość procesu powstawania animacji, filmów instruktażowych czy też screencastów, w których specjalizuje się nasz dział animatorów. Zazwyczaj są to dość krótkie formy, których każdy element niesie istotny komunikat merytoryczny i artystyczny, a których głównym założeniem jest zmieszczenie dużej ilości kluczowych informacji w bardzo krótkim czasie.

Nasi klienci mają często uproszczoną wizją tego, jaki jest proces realizacji takiego zlecenia. Dlatego postanowiłam (przy wsparciu animatorek) opisać dokładnie, ile elementów trzeba najpierw wspólnie ustalić, wymyślić, potwierdzić, zanim Filmpoint może zrobić pierwszą kreskę. Sama się zdziwiłam, kiedy zobaczyłam ten oto obrazek 😉 Read more


Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz. 2

Niniejszy tekst jest kontynuacją artykułu, który można znaleźć TUTAJ.

W poprzedniej części przyglądałam się takim aspektom edukacyjnych animacji Disneya jak pomysł, główny bohater i poczucie humoru. Tym razem będą to: warstwa wizualna (czyli obraz), eksperymenty, muzyka i medium.Read more


Wuchta wiedzy o … YouTube!

Ruszamy z nowym cyklem wpisów : WUCHTA WIEDZY O …! Będziemy w nich wrzucać aktualne i ciekawe liczby i przykłady ze świata video marketingu i online video! W pierwszej odsłonie król króli, czyli Wuchta wiedzy o YouTube!

Read more


Produkcja filmowa w reklamie – prawdy i mity

Produkcja filmowa! Wielkie określenie, prawda? Oczyma wyobraźni widzę błysk fleshy na czerwonym dywanie, lejący się szampan na backstage i mnożące się cyfry na wypłacie dla ekipy produkcyjnej! Czy tak samo wygląda to w przypadku video marketingu? Czy online video jest drogie i trudne?

Read more


Marchewkowe lody czyli jak podać wiedzę, żeby dobrze smakowała cz.1

Walta Disneya nie trzeba przedstawiać. Bywają tacy, którzy go uwielbiają i tacy, którzy go kontestują. Inni znowu uważają go po prostu za ikonę popkultury. Osobiście należę do wszystkich tych grup jednocześnie. Bezsprzecznym jest jednak fakt, że kreskówki Disneya towarzyszyły mi od dziecka i w znacznej mierze zainspirowały mnie do tego, czym się dziś zajmuję.

Read more


Video SEO – czy to działa?

To już trzeci wpis z cyklu przewodnika po video marketingu. Tym razem bardzo ciekawy fragment na temat wpływu Video SEO, czyli pozycjonowania w wyszukiwarkach przy pomocy video. Czy pozycjonowanie na kanał YouTube ma sens? Czy hosting wewnętrzny ogranicza ruch? Czy to źle?

Read more


Video w biznesie inspirowane najlepszymi uczelniami

Od ponad 10 lat najlepsze uczelnie w Stanach Zjednoczonych regularnie nagrywają wideo z wykładów i seminariów, a następnie oddają ten materiał studentom do powtórek i dokładniejszej analizy. Niektóre uczelnie rocznie potrafią „wyprodukować” nawet kilkanaście tysięcy godzin zajęć i udostępniać ten materiał studiującym, w ramach podnoszenia jakości usług edukacyjnych.

Read more


Video marketing budzi zaangażowanie klienta lepiej niż inne działania marketingowe

W sieci zaangażowanie jest wszystkim. Specjaliści od SEO głoszą, że ‘linki są wszystkim’ lub ‘content jest wszystkim’. Prawda jest taka, że zarówno treść, jak i linki mają prowadzić przedsiębiorców do wzbudzenia zaangażowania użytkownika. Video, spośród wszystkich dostępnych środków komunikacji, robi to najlepiej.

Śmiałe stwierdzenie? Czytaj dalej 🙂

Read more


Video marketing a reklama TV – na co wydać pieniądze?

Ten artykuł to pierwsza część naszego cyklu ‚Przewodnik po video marketingu’.
W tym wpisie Wojciech Hołysz tłumaczy podstawowe różnice w stosowaniu i postrzeganiu działań video marketingowych oraz reklam telewizyjnych.

Read more


Oceniam filmy po czołówkach

Są jak pierwsze wrażenie – oddziałują silnie i pozostają na długo. Najlepsze przykłady pokazują, jak od pomysłu, talentu twórcy i doboru odpowiednich środków zależy powodzenie misji – przeniesienie widza z jego codziennej rzeczywistości do świata filmu. Marketingowiec dostrzeże też ich tajną misją – bycie elementem budującym wizerunek.

Read more


Jak zrealizować dobry film szkoleniowy?

W naszym dziale edukacji często stajemy przed takim wyzwaniem. W efekcie, co ciekawe, za każdym razem realizujemy ten materiał inaczej. Niezależnie od szablonów i wypracowanych założeń. Zarówno proces przygotowania materiałów, jak i komunikacja z klientem oraz sposób prezentacji ostatecznego produktu wyraźnie się od siebie różnią. Chyba dlatego tak bardzo lubię swoją pracę!

Oczywiście są pewne stałe elementy. Przede wszystkim na początku projektu należy odpowiedzieć sobie na podstawowe pytania, które pomogą nam dokładniej określić, jaki formę ma przybrać materiał dla klienta. Pomagają nam w tym dobrze znane kwestie: KTO i CO? GDZIE i KIEDY? JAK i oczywiście DLACZEGO?

Read more


Jak przygotować firmowy kanał YouTube?

Jednym z pierwszych zadań dla większości przedsiębiorców inwestujących czas i pieniądze w video marketing jest założenie firmowego kanału YouTube. Ze smutkiem obserwujemy w Filmpoint, że często jest to zadanie traktowane po macoszemu. Złe prowadzenie kanału YouTube można jednak porównać do nieumiejętnie prowadzonego fan page’a na Facebooku. Może to być fatalne w skutkach, chociażby przez negatywne oddziaływanie na wizerunek firmy.

Read more


Explainer Video, czyli jak zdobyć klienta w 60 sekund

Do napisania dzisiejszego posta zainspirowała mnie prezentacja Michała Sadowskiego z Brand24 na tegorocznej konferencji InternetBeta. Michał zwrócił uwagę na to, że głównym problemem polskich startupów jest zła komunikacja. Startupy nie potrafią komunikować się ze swoimi klientami w sposób dla nich zrozumiały i inspirujący. Mówiąc wprost – nie wiadomo o co im chodzi. Rozwiązaniem tego problemu może być tzw. explainer video.

Read more