Teoria pomocnej dłoni w video marketingu

Jak mówi teoria pomocnej dłoni, treści video, które publikujemy, powinny być pomocne dla naszego klienta. Całkiem oczywiste. Powinno to stanowić punkt wyjścia dla twórców. Dzięki temu będą w stanie zdefiniować wartość, która z kolei w działaniach contentowych jest najważniejszym czynnikiem prowadzącym do sukcesu marki. Pomijając ilość subskrypcji, like’ów, czy komentarzy, o sukcesie naszej kampanii video np. na YouTube, decyduje to, czy widz zechce wrócić do naszych materiałów i czy nasza marka zapadnie mu w pamięć. Jak do tego doprowadzić? Zapewniając treści, które będą stanowić wartość w jego oczach.

Read more


christmas video

Świąteczne zakupy czas start – przystrajamy e-sklep w video

Okej, mamy dopiero listopad i może nam się wydawać, że święta są jeszcze odległą perspektywą, ale gwarantuję, że już za chwilę wybierając się na zakupy do galerii handlowej, nie unikniemy bożonarodzeniowych dekoracji, piernikowych aromatów i “Last Christmas” dobiegających z głośników. Dlaczego? A no dlatego, że świąteczne zakupy dla wielu już się rozpoczęły. Jak zatem przenieść tę magię świąt do naszego sklepu internetowego? Jak zoptymalizować stronę produktową na zbliżające się szaleństwo zakupowe? Z pomocą przychodzi video. Proponujemy kilka taktyk na zwiększenie sprzedaży przy jego użyciu.

Read more


3W w video marketingu

Metoda 3W video marketingu, czyli: Why? Who? What?

Aby nasze działania video marketingowe odniosły zamierzony sukces, musimy najpierw dobrze zrozumieć ich naturę i mieć plan na ich egzekwowanie. Chciałbym zaprosić Cię za przysłowiowe kulisy i pokazać jak w Filmpoint pomagamy naszym klientom zmaksymalizować szansę na sukces w ich działaniach video marketingowych. Wspieramy się kilkoma metodami, a dzisiaj opowiem Ci o jednej z nich, a mianowicie 3W w video marketingu. Opiera się ona na 3 podstawowych pytaniach: Why? Who? What?, czyli dlaczego, kto i co?

Read more


employer branding

Employer branding video – nie bądź sequelem, którego nikt nie obejrzy

W dzisiejszych realiach rynkowych, w których coraz częściej to firma ubiega się o pracownika zamiast sytuacji odwrotnej, dobrze zaplanowana i zrealizowana strategia employer branding to być albo nie być. Prawdziwe wydaje się stwierdzenie, że firma na ludziach stoi. Pracownicy mają coraz większy wybór wśród pracodawców, którzy z kolei powinni dołożyć wszelkich starań, aby najlepsi kandydaci trafili właśnie do nich. Firmy, którym uda się wytworzyć większą siłę przyciągania wygrają wyścig o wykwalifikowanego, nowego, jak i obecnego pracownika. Z pomocą przychodzi wideo. Oczywiście, jeśli zrobimy je dobrze…

Read more


skuteczność video

Jak mierzyć skuteczność video?

Twoje nowe video właśnie ujrzało światło dzienne? Świetnie! Możesz zacząć świętować. Chociaż… chwileczkę. Nie będziesz wiedział, czy świętować, czy nie, jeśli nie będziesz wiedział, jak zmierzyć skuteczność swojego filmu.

Read more


product

Video produktowe – czyli, jak zwiększyć sprzedaż w branży ecommerce

Zgodnie z obietnicą, kontynuujemy cykl wpisów dotyczących wykorzystania video w Twoim sklepie internetowym. Ostatnio przedstawiliśmy ogólne korzyści wynikające z produkcji filmowych w ecommerce. Tym razem wnikniemy w temat trochę bardziej i przyjrzymy się konkretnej formie, która najprawdopodobniej jest lekarstwem na większość naszych bolączek. Bohaterem dzisiejszego wpisu jest video produktowe.

Read more


Facebook vs YouTube

Kiedy publikować video na Facebook a kiedy na YouTube?

Pamiętacie czasy, kiedy wrzucaliśmy jedną i tę samą treść na wszystkie kanały społecznościowe? Na szczęście ten trend dawno już minął, a jego życie trwało wyjątkowo krótko. Takie działania nie dość, że były bezproduktywne, to również nie przynosiły żadnej wartości dla naszej marki. Marketerzy wychwycili ich bezcelowość i zauważyli, że każda społeczność funkcjonuje inaczej, dlatego publikowanie tych samych treści również powinno się różnić. No i w rezultacie, mamy nowy dylemat związany z publikacją video: Facebook vs YouTube? Pewnie nikogo nie zaskoczę, jeśli powiem, to zależy. 🙂

Read more


Youtube

Jak bardzo Twoi przyszli klienci kochają YouTube?

W ostatnich latach serwis YouTube stał się na tyle popularnym rozwiązaniem, że korzysta z niego prawie każdy. Explainery, filmiki z kotami, rekomendacje, teledyski muzyczne – każdy z nas widział przynajmniej jeden. Dlatego z punktu widzenia biznesowego, promocja w tym obszarze wzrasta do rangi być albo nie być. Szczególnie w przypadku pokolenia Z.

Read more


Video w ecommerce – 3 powody, dla których nie możesz go ignorować

Prowadzenie działań video marketingowych w branży ecommerce już dawno przestało być opcjonalne. Jeśli zależy nam na tym, aby klienci spędzali w naszym sklepie internetowym więcej czasu, kupowali częściej i chętniej, a nasz sklep pozycjonował się wyżej w wyszukiwarce Google, to czas zabrać się na poważnie za działania video. Mogą one znacząco pomóc osiągnąć te cele. W tym artykule porozmawiamy o 3 powodach, dla których nie możemy ignorować video w ecommerce jeśli zależy nam na sukcesie naszej marki.

Read more


widelki cenowe

Widełki cenowe – czyli jak wyceniamy produkcję video?

Pytanie o widełki cenowe pojawia się na początku prawie każdej rozmowy z potencjalnym klientem zainteresowanym produkcją video. Pytać jednak o koszt filmu bez ustalenia szczegółów to jak pytać mechanika o koszt naprawy samochodu nie podając jego marki, modelu, rocznika ani … rodzaju usterki. Zacznijmy więc od ustalenia kilku niezbędnych do wyceny informacji.

Read more


event

Jak wykorzystać video w branży eventowej?

Aby odpowiedzieć na to pytanie, w pierwszej kolejności musimy rozwiązać inną kwestię. A mianowicie, co należy do głównych celów każdego organizatora eventów? Po pierwsze, żeby jak najwięcej ludzi pojawiło się na dzisiejszym wydarzeniu. Po drugie, żeby jeszcze więcej ludzi było na jutrzejszym wydarzeniu a zarówno klient jak i uczestnicy byli wniebowzięci. Wiedząc już, co chcemy osiągnąć, przejdźmy do tego, jak video może pomóc przyciągnąć więcej ludzi na nasz event i sprawić, że satysfakcja z uczestnictwa w nim będzie przynajmniej tak duża, jak frekwencja.

Read more


Jak przygotować dobry webinar B2B?

Webinar to popularna wersja internetowych szkoleń lub prezentacji. Czasem transmitowanych na żywo, z pytaniami od widzów i chatem, innym razem retransmitowanych. Niezależnie od wybranej formy, webinar oferuje wnikliwą wiedzę przekazywaną przez specjalistów, z wieloletnim doświadczeniem. A przynajmniej tak jest w teorii.

W praktyce, spośród wielu webinarów na rynku, niestety łatwo jest trafić na wiedzę serwowaną „po łebkach” lub wyłącznie w zakresie pozwalającym osobie lub firmie prowadzącej webinar, wypromować swój produkt. Widz czuje się wtedy oszukany. I słusznie, bo liczył na cenną wiedzę, a dostał do ręki ulotkę. Jeszcze gorzej, gdy ulotki nie wręczył mu profesjonalista, którego się spodziewał tylko ktoś, od kogo trudno odbiera się jakąkolwiek ulotkę, o wiedzy nie wspominając. Jak zatem powinien wyglądać webinar z prawdziwego zdarzenia?

Read more


Software house video marketing – jak się za to zabrać?

Nowe technologie napędzają świat. Żyjemy w czasach, w których mówi się, że ‘każda firma jest firmą software’, ponieważ nawet lokalna budka z hamburgerami potrafi mieć aplikację do szybkiego zamawiania jedzenia.

Popyt zdecydowanie przerasta podaż, co nie o każdej branży usługowej można powiedzieć. Przeciętny software house znajdzie klientów, a o usługi dobrych software house klienci wręcz ubiegają. Czy w takim razie w firmach tworzących różnego rodzaju oprogramowanie decyzja o rozwoju działu marketingu i inwestycji w video marketing jest uzasadniona?

Read more


Crowdfunding video – video, które sfinansuje Twój projekt.

 

Crowdfunding to metoda finansowania zewnętrznego. Dzięki zbiórkom zorganizowanym na platformach crowdfundingowych, firmy oraz osoby prywatne zdobywają fundusze potrzebne do sfinansowania swojej usługi lub produktu. Ale, aby tak się stało, bardzo dużo zależy od jego odpowiedniej prezentacji. I tu wkracza crowdfunding video.

Read more


Dzień zdjęciowy – 11 rzeczy, które warto wiedzieć!

Są takie momenty w życiu, kiedy tylko spokój może nas uratować. I to jest właśnie jeden z nich. Ekipa filmowa wkracza do Twojego biura. Wdech, wydech. Żeby nakręcić film. Wdech, wydech. Cisza, spokój, kwiat lotosu na tafli jeziora. To naprawdę nic strasznego! W dodatku dzień zdjęciowy w firmie może się okazać jednym z najmilszych wspomnień. Aby nic Cię nie zaskoczyło zdradzimy Ci teraz, czego możesz się spodziewać i jak się przygotować na tę niecodzienną sytuację.  

Read more


Zastosowanie video w branży medycznej

Video ma szereg zastosowań w medycynie – od edukowania lekarzy po znoszenie barier psychologicznych u pacjentów. Przygotowanie video dla instytucji medycznych wiąże się jednak z szeregiem utrudnień i obostrzeń. W tym poście dzielimy się naszymi doświadczeniami z kilku ze zrealizowanych przez nas w tej branży projektów.

Read more


Montaż filmowy – Edward Nożycoręki w akcji.

Moment, w którym zdjęcia na planie filmowym kończą się, wcale nie oznacza także końca naszej pracy. Dla niektórych z nas, w tym montażystów, ona tak naprawdę dopiero się rozpoczyna.

Read more


Dobrze zorganizowany plan filmowy czyli kto jest kim?

Lubisz planować? My też. Bo doskonale wiemy, że żaden (dobry!) film nie powstanie bez odpowiednio zorganizowanego miejsca pracy, jakim jest plan filmowy.  Mamy od tego właściwych ludzi, którzy w tym przypadku są niezbędnym ogniwem. 

Read more


Preprodukcja, produkcja, postprodukcja – jak robimy film?

Stworzenie filmu można porównać do ugotowania pysznej potrawy. Aby powstała, potrzebny jest: dobry przepis, odpowiedni sprzęt oraz składniki i ktoś, kto je ze sobą połączy dokładnie tak, jak trzeba. W praktyce wszystkie te elementy zamykają się w trzech słowach: preprodukcja, produkcja, postprodukcja.

Read more


Social video dominuje komunikację marki

W 2015 roku świat usłyszał:

“W ciągu najbliższych kilku lat, video stanie się jedną z najbardziej angażujących form contentu dostępnego online. Mamy więc szansę, żeby zbudować najlepsze miejsce do oglądania i dzielenia się tego typu treściami.” [1]

Read more